pris på syg killing
Fra : Battlefield´s

Dato : 24-02-04 14:39

Hej
Jeg har lige solgt en killing til nogle unge mennesker, der i forvejen havde
købt en anden killing.
Denne anden killing har en hjertefejl, der efter dyrlægens mening ikke vil
blive bedre med alderen. De var ved købet blevet gjort opmærksomme på, at
killlingen havde hjertefejl, men havde forstået på opdrætteren, at killingen
kunne vokse fra sin hjertefejl senere.
De betalte fuld pris for killingen, endda en ret høj pris i forhold racens
normalpris.
Jeg ved ikke om der foreligger nogen form for købskontrakt.
Så er det jeg vil høre jeres mening, er det rimeligt at tage fuld pris for
sådan en killing?
Jeg ved at jeg ville have været lykkelig, hvis jeg blot havde fundet et godt
hjem til sådan en killing, penge tror jeg ikke at jeg ville have taget for
den.
Hilsen Vibeke

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-04 15:06

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
godt
> hjem til sådan en killing, penge tror jeg ikke at jeg ville have taget for
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Killingen er solgt under falske forudsætninger. Opdrætteren postulerede at
den kunne vokse fra hjertefejl. Dyrlægen vendte tommelfingeren nedad.
De burde have deres penge retur.

Hilsen
Jens

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 24-02-04 15:29

> [...]
> Killingen er solgt under falske forudsætninger. Opdrætteren postulerede at
> den kunne vokse fra hjertefejl. Dyrlægen vendte tommelfingeren nedad.

Jae....jeg ville også kræve mine penge retur....da hjertefejl er en
alvorlig fejl........

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-02-04 15:32

Battlefield´s wrote:
> [...]
> Jeg ved at jeg ville have været lykkelig, hvis jeg blot havde fundet
> et godt hjem til sådan en killing, penge tror jeg ikke at jeg ville

for et par år siden var der en lignende situation (ikke 100% magen til skal
siges) men også en situation med en hjertesyg kat, som blev debatteret
heftigt herinde....
det kan være i kan få noget ud af at læse den tråd......
http://shor.ter.dk/634830593
--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-02-04 18:06

> Så er det jeg vil høre jeres mening, er det rimeligt at tage fuld pris for
> sådan en killing?

Nej det er det ikke. Fuld pris er for en killing man efter bedste
overbevisning finder sund, rask og normal for racen.

> [...]
godt
> hjem til sådan en killing, penge tror jeg ikke at jeg ville have taget for

Tror ikke engang jeg havde nænnet at nogle mennesker skulle have de sorger
der følger med sådan en killing. Med mindre jeg havde de rigtige venner,
familie eller lignende ved hånden, tror jeg den var blevet boende her, hvis
sådan noget skulle ske her.

Jeg har oplevet der før. En af mine venner købte en killing til fuld MCO
pris. Dyrlægen konstaterede en "mislyd" på hjertet ved 10 ugers vaccinen...
og iflg opdrætteren skulle den sandsynligvis vokse fra det. Killingen blev
aldrig scannet ordentligt, og jeg tror ikke at en dyrlæge ville forsøge at
gætte på levealderen uden en ordentlig diagnose.
Anyway, køberen fik prisen ned på 1500,- killingen levede til den blev 16
uger. Hul i hjertet.....

Jeg har endnu ikke hørt om katte med mislyde på hjertet der levede deres
tilmålte 10-15 år, måske andre har?
Synd for de mennesker der har taget sådan en til sig... man kommer jo
unægtelig til at holde af dem...

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ann K

Dato : 24-02-04 19:24

Hejsa.

> Jeg har endnu ikke hørt om katte med mislyde på hjertet der levede deres
> tilmålte 10-15 år, måske andre har?
> Synd for de mennesker der har taget sådan en til sig... man kommer jo
> unægtelig til at holde af dem...

Lad mig lige allerførst slå fast at jeg også mener at køberne i det mindste
burde have haft et kraftigt nedslag i prisen! Ingen ved, hvad denne mislyd
dækker over - og det er eftermin mening forkert blot at slå sådan noget hen
med at det nok forsvinder!
Når det så er sagt...
En af Sagas killinger viste sig også ved 10 ugers vacc. at have en mislyd
på hjertet Ganske forfærdelig scene, idet killingens nye ejer også var
med ved helbredsundersøgelsen/vacc. og brød helt sammen... Og selvfølgelig
var både manden og jeg temmelig chokerede... Killingen var den i kuldet,
der umiddelbart var den største og på alle måder også stærkeste...
Selvfølgelig tilbød vi omgående at vi selv ville beholde killingen og hans
køber kunne så få en af de to andre hankillinger! Det takkede hun pænt nej
til - hun _ville_ have ham her!!! Det var jo den lille misling hun nu havde
fulgt og ventet tålmodigt på i 10 uger...
Enden blev at han flyttede hjem til hende som 12 uger gammel... blev
ultralydsundersøgt på "delt" regning, uden at man kunne finde en egentlig
årsag som fx hul i hjertet... og at den nye ejer i stedet fik nogle helt
konkrete råd ang kost, motion og psykiske belastninger...
Aja Dobbo Sagassøn lever nu et liv som indehaver af en indhegnet have,
sammen med to andre missere som han ikke bryder sig om!
Og han fylder 8 år til april
Mislyden på hjertet er der stadig... men den har heldigvis ikke ændret sig
i løbet af årene...

Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-02-04 20:03

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> writes:

> Aja Dobbo Sagassøn lever nu et liv som indehaver af en indhegnet have,
> sammen med to andre missere som han ikke bryder sig om!

Det lyder ret meget som Sagas søn *S*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann K

Dato : 26-02-04 17:09

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Det lyder ret meget som Sagas søn *S*

Hvorfor siger du mon det, Henrik ;-D
Nå, Dobbodrengen flænser dem da i det mindste ikke... han kan bare ikke
lide dem - og da han er KONGEN, så fungerer det faktisk helt fint ;)

Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs
Hvalpe ventes engang med tiden!
Fjern Bingo, Bongo ved kontakt

Fra : Doris

Dato : 24-02-04 21:56

Hejsa.
Fik du så fuld pris for killingen ?
V.H. Doris

Fra : Ann K

Dato : 26-02-04 17:17

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Fik du så fuld pris for killingen ?
> V.H. Doris

Ja, det gjorde jeg da... aftalen var at min kollegas søn skulle betale mig
150 kr for katten - og det gjorde ham skam Du ved nok - noget med at
lære børn noget om, at dyr altså har en vis værdi!
Hvad jeg ellers fik af betaling for katten , var nærmere opgjort i
naturalier og legetøj igennem hans opvækst... og da hverken min kollega
eller jeg havde anelse om, hvor meget det egentlig beløb sig til, så valgte
jeg at tilbyde at vi slog halv skade om scanningen... Har senere (da jeg
endelig regnede ud, hvor meget det havde kostet med hele kuldet - og
fratrukket hendes donationer) fundet ud af at min kollega bestemt ikke blev
snydt ved den aftale!

Fra : Doris

Dato : 26-02-04 18:32

Okay, ¨så må du undskylde, jeg trode det var en racekat :) men forstår dig
godt, man skal ALDRIG give en kat gratis væk.
M.V.H. Doris.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-02-04 22:41

> [...]
> dækker over - og det er eftermin mening forkert blot at slå sådan noget

Og det at leve med en kat der måske / måske ikke har særlig lang levetid,
kræver altså sin "mand"
Jeg bor selv sammen med en der har en hjertesygdom. Ikke nogle symptomer, og
det blev opdaget fordi jeg scanner alle mine katte. Han var allerede der
kastrat, så det var blot ... ja, nysgerrighed, det lyder jo fjollet at
skrive. Men det var blot fordi de andre var scannede.
Selvom der er mulighed for at katten lever et langt og sygdomsfrit liv,
synes jeg at sådan en i det mindste giver nedslag i prisen. Og forventer at
både opdrætter og nye ejer er på dupperne hvis der skulle vise sig noget
senere.

> [...]
> Og han fylder 8 år til april
> Mislyden på hjertet er der stadig... men den har heldigvis ikke ændret sig

Jeg tror egentlig også mange af os mennesker ikke "lyder" helt som vi skal.
Men det er ikke sikkert vi ved det.
Naturen har jo mange luner, og ingen kan sige sig fri for at få sådan en
killing en dag. Og det er da dejligt at høre at den overhovedet ikke lider
under det, og det er måske hverken en defekt eller sygdom. Blot en
anderledes lyd.
Der er jo også det at du fik din killing scannet ordentligt, og der intet
unormalt kunne findes. Det gør jo sagen en lidt anden end den her hvor
dyrlægen (så vidt jeg forstår) bare har konstateret en forkert lyd... det
kan sikkert være mange forskellige ting, både af ligegyldig og
betydningsfuld karakter.

Synes du gjorde det godt og det er da dejligt at katten ikke har lidt
under det overhovedet
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk