techn. zul. Gesamtmasse
Fra : phk

Dato : 08-03-04 15:37

Hej campister og skabscampister,

Jeg er begyndt at kikke mig omkring efter en campingvogn og er faldet over
udtrykket

techn. zul. Gesamtmasse (kg)

Jeg kan ikke rigtig - ud fra de campingvogne jeg har kikket på -
overskue om det er egenvægt eller totalvægt jeg har fat i her.

Nogen der ved noget om det?

Per

Fra : Per

Dato : 08-03-04 17:29

Det er totalvægt !

Hilsen Per. ( se evt.: www.hymer.com på tysk )

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-03-04 18:14

> [...]
>
> Jeg kan ikke rigtig - ud fra de campingvogne jeg har kikket på -
> overskue om det er egenvægt eller totalvægt jeg har fat i her.

"Teknisk tillads samlet masse" ~ tilladt totalvægt.
Tysk er et dejligt sprog - alt er så ligetil - bortset fra deres undtagelser

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : phk

Dato : 08-03-04 22:11

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> "Teknisk tillads samlet masse" ~ tilladt totalvægt.
> Tysk er et dejligt sprog - alt er så ligetil - bortset fra deres
undtagelser

Jeg ville have gættet på det samme, men kunne umiddelbart ikke få det til at
passe med en 1200 kg´s knaus TK 530 fra '93 - når jeg har haft en MTK 530
'97 på 1-00 kg. Men det er jo så nok værd at undersøge nærmere, når man kun
må trække 1.200 kg.

Som jeg også siger - på tysk, fordi der kommer TDI jo fra ...
Jetzt steht der Sommer vor der T d i .... dann kriegt man wieder grib :)

--
Per, Esbjerg

Fra : jens jørgensen

Dato : 09-03-04 01:30

> [...]
> passe med en 1200 kg´s knaus TK 530 fra '93 - når jeg har haft en MTK 530
> '97 på 1-00 kg. Men det er jo så nok værd at undersøge nærmere, når man

Pas lige på med knaus i de årgange de har det med at veje lige så meget i
egenvægt som den tilladte totalvægt.
Husker et eks fra campingbladet hvor der var en der havde brugt 17000 kr på
at få en anden aksel på hans knaus så han også kunne komme noget i den.
Så du har nok ret i at totalvægten er uralistisk lav, det kan også være at
den er sat ned det bruger tyskerne for at få en tempo 100 godkendelse.

Jens

Fra : Harry

Dato : 08-03-04 22:34

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message news:<404c84fe$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg kan ikke rigtig - ud fra de campingvogne jeg har kikket på -
> overskue om det er egenvægt eller totalvægt jeg har fat i her.

Ordret oversat: teknisk tilladt totalmasse i kg. På dansk kort og
godt: tilladt totalvægt.