Spam mails
Fra : Jele

Dato : 26-04-01 08:35

Hej NG

Hvordan kan man lukke af for spam mails ?
Jeg synes jeg i mit Outlook har indstillet mine meddelelsesregler korrekt
op, men alligevel er der hver dag et par stykker.

Så hvis der findes en løsning ville jeg blive glad.

M.v.h.
Jele

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-01 08:43

Jele skrev:

>Hvordan kan man lukke af for spam mails ?

Min metode:

1) Få en helt ny opkobling. Den gamle vil blive spammet i al
evighed med stigende mængder.
2) Brug *aldrig* din hovedadresse offentligt.
3) Få en ekstra adresse som er udskiftelig, enten hos din udbyder
(det tilbyder vist alle danske udbydere nu), eller hos en gratis
tjeneste.
4) Brug den offentligt, og lav den om hvis den bliver spammet for
meget.

Jeg er fri for spam, og har været det i et halvt år nu.

>Jeg synes jeg i mit Outlook har indstillet mine meddelelsesregler korrekt
>op, men alligevel er der hver dag et par stykker.

Spammerne ændrer en lille smule hele tiden, netop for at kravle
op af diverse filtre.

--
Bertel

Fra : Peter G.

Dato : 26-04-01 20:28

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> meget.
>
> Jeg er fri for spam, og har været det i et halvt år nu.

Derudover (når nu nogle få spammere får gennemskuet spamfilteret i din
ekstra (f.eks) Hotmailadresse) er det mig en en glæde at anbefale stedet
http://spamcop.com , hvor du meget meget enkelt, hurtigt og med en mindre
pervers glæde kan anmelde spammerne. Og så er det gratis
Det er NÆSTEN en skam at jeg ikke får spam længere *G*

--
M.v.h. Peter
"It's Times Like This When You Just Close Your Eyes And Kiss,

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-04-01 23:04

Peter G. skrev:

>Derudover (når nu nogle få spammere får gennemskuet spamfilteret i din
>ekstra (f.eks) Hotmailadresse)

Det har du misforstået. Jeg kører *ikke* med spamfilter, jeg
finder dem irriterende, de strider mod en RFC, og jeg skriver
aldrig mails til en sådan da jeg ikke har tid til at spille
kriblekryds.

>er det mig en en glæde at anbefale stedet http://spamcop.com

Det vil jeg ikke anbefale. Jeg ved ikke på første hånd om det
passer, men jeg har flere gange fået at vide at sysopper smider
automatklager - specielt dem fra spamcop - direkte i bitspanden.
Det er for nemt at få den til at klage til en 15 systemer hvoraf
måske 2 er relevante.

Jeg sporer selv spammens udspring og sender min egen klage.

>hvor du meget meget enkelt, hurtigt ...

Netop. Ubefæstede sjæle klager over hvad som helst til hvem som
helst, især hvis det er nemt.

--
Bertel

Fra : Peter G.

Dato : 27-04-01 18:24

> Det har du misforstået. Jeg kører *ikke* med spamfilter, jeg
> finder dem irriterende, de strider mod en RFC, og jeg skriver
> aldrig mails til en sådan da jeg ikke har tid til at spille
> kriblekryds.

Øh, nej
Jeg misforstod dig ikke, men jeg udtrykte mig kluntet, så du misforstod mig
:-/
Jeg henvendt mig til Jele med dine råd som baggrund. Skulle nok have skrevet
noget lign. a la "...får gennemskuet spamfilteret i eens ekstra..."

> [...]
> automatklager - specielt dem fra spamcop - direkte i bitspanden.
> Det er for nemt at få den til at klage til en 15 systemer hvoraf

Det skal jeg heller ikke kunne sige. Jeg ved bare at jeg har brugt den,
passet på med ikke at misbruge den, samt at det har virket for mig. Jeg
modtog aldrig spam fra spammerne igen.

> Jeg sporer selv spammens udspring og sender min egen klage.

Jamen det er da godt. Men jeg kan godt lide ideen om at der er en
klage-organisation der (forhåbentlig) bliver taget seriøst

> Netop. Ubefæstede sjæle klager over hvad som helst til hvem som
> helst, især hvis det er nemt.

Det er nok derfor spamcop registrerer hvem det er som klager. Hvis tjenesten
virker optimalt vil misbrug af den medføre eksklusion SVJH

--
M.v.h. / Kind regards, Peter
"Baby By The Way,

Fra : Kent Friis

Dato : 26-04-01 09:18

Den Thu, 26 Apr 2001 09:35:10 +0200 skrev Jele:
> [...]
>op, men alligevel er der hver dag et par stykker.
>
>Så hvis der findes en løsning ville jeg blive glad.

Prøv at kigge på MAPS og RBL.

En anden ret effektiv løsning er at slette alle mails der ikke har ens
egen e-mail adresse i TO: eller CC: - og så åbne for eventuelle mailing-
lister man måtte ønske at modtage mails fra.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Persen

Dato : 26-04-01 14:31

"Jele" <Jele@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> op, men alligevel er der hver dag et par stykker.
>
> Så hvis der findes en løsning ville jeg blive glad.

Hej Jele

En lille opskrift på at holde op med at få spam mails.

1: Hold helt op med at bruge din home mail adresse herude.
Opret en fake adresse ind til videre (f.eks blabla@blabla.com )
2: Gå f.eks ind på www.yahoo.dk og opret en mail adresse derinde. Det er
helt gratis.
3: Tag nu denne nye mail adresse ibrug herude istedet for.
4: Tag kontakt til din udbyder og spørg dem om du ikke må få skiftet din
mail adresse
til en anden istedet for , da du er træt af alle de spam mails. Det
plejer udbyderne
ikke at have noget imod og tager kun ca. 5 minutter og den nye mail
adresse er hjemme.

Nu har du så 2 mail adresser: 1 til privaten som kun bruges til de personer
at du personligt
kender , og 1 mail adresse som at du kan benytte her i nyhedsgrupperne.
På den måde bliver du 100% spam og desuden 100% virus mail fri , for det
hele havner hos Yahoo hvor du ikke engang behøver at åbne for mailen for at
se hvad det er.

Venligst
Persen.

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-04-01 16:04

Jele taught me all about sex, drugs and this:

>Hej NG
>
>Hvordan kan man lukke af for spam mails ?

Brug linket i min signatur. Det virker.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Jele

Dato : 26-04-01 20:44

Hej NG

Tak for de forskellige forslag - af skade bliver man sjælden osv......

M.v.h.
Jele