VNC prob.
Fra : kelloggs

Dato : 26-04-01 08:00

Hejsa

Jeg benytter det meget smarte program vnc
(http://www.uk.research.att.com/vnc/), til at kigge på min server med. Dette
kan jeg dog kun få til at virke derhjemme fra, dvs. jeg forbinder mig til ip
10.0.0.3, men hvordan får jeg det til at virke ude fra f.eks. fra mit
arbejde ? Skal jeg lege med NAT eller ?

Et andet problem er at når jeg har lavet en forbindelse er refresh-raten
mildest talt ikke særlig god, jeg kan så og sige sidde og "male" med
musepilen på skærmen
Hvad skyldes dette og kan det fixes ?
Jeg har prøvet at køre det over min bruser og det har, med lidt god vilje,
hjulpet lidt, men....

Mvh
Henrik

Fra : Morten Trab

Dato : 26-04-01 12:05

> Dette kan jeg dog kun få til at virke derhjemme fra, dvs. jeg forbinder
mig til ip
> 10.0.0.3, men hvordan får jeg det til at virke ude fra f.eks. fra mit
> arbejde ? Skal jeg lege med NAT eller ?

Du skal tilføje port 5800 TCP og 5900 TCP for både at kunne bruge Java
komponenten og det lille fixe program...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 26-04-01 14:17

Hej Henrik

"kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9c8h2d$efh$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> 10.0.0.3, men hvordan får jeg det til at virke ude fra f.eks. fra mit

Se her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-04-01 15:53

For at få en lidt hurtigere opdatering prøv et markere "restrict to 8 pixels
......"
/Ask