Driver problem på en IBM Aptiva 2153-E35
Fra : Lars

Dato : 26-04-01 07:59

Hej Alle!

Håber i kan hjælpe mig med at knække denne nød, jeg har en Aptiva 2153-E35
(K6-300,256 MB RAM, 10 GB IBM disk, ALI chipsæt) den er netop blevet
opgradet en smule (mere ram og ny disk) - også skulle der ligges ME på
kræet, ME er oxo blevet installeret med den kunne ikke detecte det onboard
lydkort, så det står som en "unknown pnp audio device" - jeg har søgt IBM´s
hjemmeside igennem for at finde en driver, men der findes ikke en på deres
hjemmeside så wha går jeg nu ? - Er der nogle kloge hoveder som kan komme
med et guldkorn ??

/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"

Fra : Thumb

Dato : 26-04-01 09:16

On Thu, 26 Apr 2001 08:59:21 +0200, "Lars"
<***no_spam***@anywhere.com> wrote:

> [...]
>hjemmeside så wha går jeg nu ? - Er der nogle kloge hoveder som kan komme

Hej

Jeg vil bare minde dig om, at du bør opgradere med en k6-2 500. Det
kan ikke være nemmere:

http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/DETR-3WDHB9.html

viser jumpers.

Downloadable files:
http://www.pc.ibm.com/support?lang=en_US&page=brand&brand=IBM+Aptiva%7CAptiva%7C2153%7CE35&doctype=Downloadable+files
Jeg finder heller ikke nogle crystal drivere.

Hvordan du ellers klarer de audio drivere ved jeg ikke rigtigt.

Jeg har model 2137, som også har crystal on
-board audio, og har aldrig haft problemer med windows98se og win2k.
Hvad med at prøve win2k ?

Er du sikker på, at problemet ikke skyldes installation fra cdrom ?
Hvad sker der hvis du kopierer cd'ens indhold til et directory på
harddisk winme, og installerer derfra ?

Du kan også prøve Don's side
http://members.aol.com/don5408/aptiva.html

mvh

John

Fra : Lars

Dato : 26-04-01 09:55

"Thumb" <john.knuhtsen@mailzone.com> wrote in message
> Jeg har model 2137, som også har crystal on
> -board audio, og har aldrig haft problemer med windows98se og win2k.
> Hvad med at prøve win2k ?

Takker for dine mange ideer! Men Win2k er udelukket, den skal benyttes til
spilleri, og jeg har haft Win98 på den, men ville gerne se wha winME er for
en *G* - og defor ville jeg gene have kræet til at køre, jeg tror ikke på
læsefejl fra skiven - der var ikke det mindste brok under installationen,
men jeg vil da ikke afvise det. Det "morsomme" er at IBM _ikke_
supporterer ME på denne model!
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4TRQKZ.html?lang=en_US&page=brand&brand
=IBM+Aptiva%7CAptiva%7C2153&family=IBM+Aptiva%7CAptiva&machineType=IBM+Aptiv
a%7CAptiva%7C2153&doctype=Downloadable+files&subtype=All&up=unknownuser98827
0389

> Du kan også prøve Don's side
> http://members.aol.com/don5408/aptiva.html

Det vil jeg gøre!

Takker og bukker.....

Fra : Thumb

Dato : 26-04-01 11:11

On Thu, 26 Apr 2001 10:54:50 +0200, "Lars"
<***no_spam***@anywhere.com> wrote:

> [...]
>en *G* - og defor ville jeg gene have kræet til at køre, jeg tror ikke på

Der er ikke ret mange spil, der ikke kører under win2k.

Min søn på 16 bruger udelukkende win2k. I visse henseender er det
endda bedre. WinMe skrottede han ret hurtigt.

Men man bør bare have mindst 128 Mbyte ram, og 160 Mbyte er bedre end
128.

mvh

John

Fra : Thumb

Dato : 26-04-01 11:34

Crystal CS4232 drivere (til win95):

http://download.cnet.com/downloads/0-10117-100-902129.html?tag=st.dl.10117-106-2.lst-0-23.902129

mvh

John

Fra : Lars

Dato : 27-04-01 07:19

> Crystal CS4232 drivere (til win95):
xxxxxxx

Hej!

Fik dem installeret igår under ME - ME pev lidt over det men de virkede!