Deling af internetforbindelse.
Fra : PeterM

Dato : 26-04-01 07:07

Hej

Jeg ved ikke om dette er den rigtige nyhedsgruppe eller om der har været
indlæg om dette før.

Men, jeg har et netværk med 3 PC'er, alle med Win98 SE, Realtek netkort
med fast IP-adresse fra 192.168.0.1 .. 3 og med subnetmask 255.255.255.0.
Alle i den samme arbejdsgruppe og med forskellige navne.
Maskinerne kan se hinanden indbyrdes og kan pinge hinanden, så netværket
fungerer.

Den ene af PC'erne har på COM1 et Eicon Diva T/A modem og denne vil jeg
gerne lave internet deling på - men jeg kan ikke få det til at fungere.
PC'en kan sagtens kalde op til inernettet, men de andre kan ikke connecte
til den.
Jeg har prøvet at lave PC'en med modem til default gateway, og lagt den i
host-filen.

Nu har jeg virkelig brug for et godt råd ??

Kan det tænkes at da jeg er en doven rad og maskinerne er helt identiske, så
har
lavet et image af den første PC og ghost'et de andre - dvs med samme
licensnummer.

med venlig hilsen

Peter Marker

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 26-04-01 07:30

Prøv først at læse Bjarne Duelunds beskrivelse:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Hvis det stadig ikke vil virke, så installer en proxyserver. Jeg bruger selv
denne fremragende freeware-server:

http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : PeterM

Dato : 26-04-01 14:44

Hej

Tak for linket - og det hjalp - jeg havde glemt DNS

mvh Peter