ftp-server
Fra : Torben Frøberg

Dato : 26-04-01 01:39

Jeg har installeret RedHat version 7.1.

Fra en windows maskine kan jeg pinge Linux maskinen. Men det virker som
om, jeg ikke kan få lov til
at bruge (logge ind) ftp-serveren (wu-ftpd) på linux maskinen. Jeg
havde ikke dette problem, da jeg installerede version 7.0.

Er der nogen der kan give et hint om, hvor man skal ændre i
konfigurationen ?

Mvh. Torben

Fra : René Nielsen

Dato : 26-04-01 19:34

I artiklen <3AE76E0B.77F17426@mail.dk>, skrev "Torben
=?iso-8859-1?Q?Fr=F8berg?=" <torben.froberg@mail.dk> følgende :

> Er der nogen der kan give et hint om, hvor man skal ændre i
> konfigurationen ?
Hmm, måske er ftp serveren ikke aktiveret i xinitd ?, prøv at checke
for det, det er det bedste forslag, jeg kan komme med, i øvrigt vil jeg
anbefale dig, at skifte FTP server til Proftpd, den er meget bedre end
wuftp, og har mange flere konfigurationsmuligheder.

René

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-04-01 01:13

Fra : Torben Frøberg

Dato : 27-04-01 20:52

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Har absolut ingen erfaring med wu-ftpd. Hvad er fejlen?
>
> Ellers prøv at hente proftpd på http://www.amagerkollegiet.dk/~moffe/ -
> den skulle virke næsten out-of-the-box.
>
> Rasmus
>
> --
> ATA100 is another testimony to the fact that pigs can be
> made to fly given sufficient thrust (to borrow an RFC)
> -Alan Cox

ftp-serveren var ikke installeret. Tak for hjælpen.

Torben