MS Windows
briani 27239
Kan IKKE slette fil...
Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-03-04 08:26

Hej

Jeg har ca.6 stk .avi film som jeg ikke kan slette.

Jeg kører NTFS og derfor er der ikke mulighed for at slette dem i dos.

Jeg har prøvet fejlsikker tilstand, men det virker heller ikke.

Jeg får fejl meddelsen.

Der opstod en fejl under sletning af filen eller mappen.
Det er ikke muligt at slette The broken2: filen bruges af en anden person
eller et andet program.
Luk alle programmer, der muligvis bruger filen og forsøg igen.

Hvad kan jeg gøre?

Kan det have noget at gøre med at jeg fil deler mappen?

Mvh Michael

Fra : Henry

Dato : 13-03-04 08:31

"Michael Thomsen" <michael@FJERNhunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kører NTFS og derfor er der ikke mulighed for at slette dem i dos.
>
> Jeg har prøvet fejlsikker tilstand, men det virker heller ikke.

Prøv evt. med dr. delete

http://www.dslreports.com/forum/remark,7374516~root=winme~mode=flat

Mvh Henry

Fra : Jean

Dato : 13-03-04 15:28

Michael Thomsen skrev:
> Jeg har ca.6 stk .avi film som jeg ikke kan slette.

Det er fordi Windows XP "indlæser" hele AVI-filen.
Du skal markere en fil af gangen, vente til PC'en stopper "med at arbejde"
og så kan du frit slette den.

Du kan osse prøve dette:
AVI-problemet:
Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI
files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to
read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file
(this is displayed in the Properties window).
Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully
downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the
entire AVI file trying to figure out all these properties which in the
process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.
To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be
"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows
properties displaying the AVI file information such as width, height,
bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.
Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-03-04 15:49

Det var lige denne regedit jeg skulle bruge!!

Mange tak.

Mvh Michael

Fra : Jean

Dato : 13-03-04 16:10

Michael Thomsen skrev:
> Det var lige denne regedit jeg skulle bruge!!
> Mange tak.

Det var så lidt.

Mvh Jean