MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Slettet partionen - kan jeg redde mine fil~
Fra : Joe

Dato : 11-03-04 00:08

Ak, ja - jeg har jo dummet mig noget så grueligt. Jeg har fået et nyt
bundkort og på dét bundkort virker RAID lidt anderledes end på mit gamle
bundkort. I bund og grund kunne jeg jo bare have undersøgt det før jeg bare
trykkede OK. Et kort resumé:

Jeg tilsluttede min nye harddisk.
Jeg gik ind i min RAID BIOS og oprettede et RAID.
Det var så hér jeg skulle have trykket "STOP" men det gjorde jeg ikke.
Computeren kunne nu ikke boote op.
Okay.. fjerne den "gode" disk med alle data (så jeg ikke kom til at slette
den... igen!).
Derefter ind i RAID BIOS igen og ødelægge RAID'et.
Installere en ny Windows på maskinen.
Tilslutte den "gode" disk igen.. hmm.. der var stadigt et RAID array aktivt
på den, så ind i RAID BIOS igen og slette RAID'et igen.
Derefter kunne disken findes i Windows, men den er jo naturligvis blank

Her står jeg nu.. jeg har en blank disk. Det skal siges, at det er ALLE mine
data fra min spæde undgom, så jeg vil jo gå langt for at reetablere dataene,
så jeg vil blive meget glad for diverse forslag. Findes der nogle programmer
der kan genskabe dataerne eller rettere... hvilke programmer kan I anbefale?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-03-04 00:17

Joe wrote:

> [...]
> Findes der nogle programmer der kan genskabe dataerne eller
> rettere... hvilke programmer kan I anbefale?

Du kan prøve med PC File Inspector Recovery, som vist nok skal installeres
på en anden partition end den du vil prøve at genskabe data fra. Den har
tidligere reddet mig.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm

Søren

Fra : Joe

Dato : 11-03-04 09:29

> [...]
> på en anden partition end den du vil prøve at genskabe data fra. Den har

Den vil jeg prøve, tak.

Fra : Joe

Dato : 11-03-04 12:19

> Du kan prøve med PC File Inspector Recovery, som vist nok skal installeres
> på en anden partition end den du vil prøve at genskabe data fra. Den har
> tidligere reddet mig.

Hmm.. når jeg bruger den og jeg scanner mit fysiske drev, så kommer den bare
med en fejl efter, at den har fundet nogle mapper Den skriver "Access
violation at address 004BAE4C in module 'Filerecovery.exe'. Read of address
00000004.". Derefter kan jeg scanne igen men med samme fejl til følge.

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 11-03-04 07:45

Joe wrote:

> [...]
> Findes der nogle programmer der kan genskabe dataerne eller
> rettere... hvilke programmer kan I anbefale?

Kan ikke lige huske hvad diverse recovery-programmer hedder, men der findes
efterhånden en del. Prøv at søge google, tucows og download.com igennem

HVIS de programmer så ikke kan hjælpe dig, og du er villig til at betale for
det (du skrev at du ville gå langt) så er der jo altid IBAS!
www.ibas.dk

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 11-03-04 08:24

On Thu, 11 Mar 2004 00:08:14 +0100, "Joe" <joe@invalid.xyz> wrote:

> [...]
>der kan genskabe dataerne eller rettere... hvilke programmer kan I anbefale?

Nu skriver du raid, det er mange ting hvilket? , du er velkommen til
at skrive til mig

Med venlig hilsen
Lars (København nord) complexFJERNES@pc.dk

Fra : Casablanca

Dato : 11-03-04 08:58

complexFJERNES@pc.dk skrev:

> Nu skriver du raid, det er mange ting hvilket? , du er velkommen til
> at skrive til mig

Hvorfor ikke holde det her i gruppen?. En af fordelene ved usenet er jo at
man hjælper hinanden på en sådan måde, at alle kan følge med, ikke mindst
hvad angår løsningerne på problemerne.

Casablanca

...Ved svar pr email, fjern "fjerndette".

Fra : Joe

Dato : 11-03-04 09:16

> Nu skriver du raid, det er mange ting hvilket? , du er velkommen til
> at skrive til mig

Det er to serielle ATA diske på et Intel PerlK bundkort.

Fra : Joe

Dato : 12-03-04 01:33

> [...]
programmer
> der kan genskabe dataerne eller rettere... hvilke programmer kan I

Okay... "R-Studios NTFS" reddede mig. Jeg tror nok, at jeg har alle filer i
behold! Programmet var forholdsvis billig i forhold til hvor meget jeg havde
brug for det ($50), men det var alle pengene værd! Nu vil jeg droppe
planerne om RAID1 og så også sørge for noget ekstern backup fremover!

Fra : Henrik Dissing

Dato : 12-03-04 20:03

On Fri, 12 Mar 2004 01:32:56 +0100, Joe wrote:

>Nu vil jeg droppe
>planerne om RAID1 og så også sørge for noget ekstern backup fremover!

Det er også langt bedre.

RAID-1 beskytter dig kun mod disknedbrud. Andre almindeligt forekommende
katastrofer - såsom virusangreb, smadrede filsystemer, eller slet og ret
fejlagtige sletninger pga. brugerfejl - beskytter RAID-1 ikke imod.

RAID-1 er derfor efter min mening kun interessant hvis man er sårbar overfor
lang down-time og/eller hele tiden producerer større mængder data af stor
værdi. Og man skal have en ekstern backup-løsning alligevel for at være
beskyttet mod de omtalte andre katastrofescenarier.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)