MS Windows
briani 27239
Ikon til genvej uden pil
Fra : Mickel Hedemand

Dato : 11-03-04 00:01

Davs

Jeg kan schnildt ændre ikonet på mine filer (herunder genveje), men hvordan
kan jeg undgå den lille pil, WinXP så gerne vil sætte nederst til venstre på
ikonet?

- Mickel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-03-04 00:24

Mickel Hedemand <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> skrev :

>Jeg kan schnildt ændre ikonet på mine filer (herunder genveje), men hvordan
>kan jeg undgå den lille pil, WinXP så gerne vil sætte nederst til venstre på
>ikonet?

Det er nemmest at bruge TweakUi til det.

Hvilken version af TweakUi afhænger af windowsversion.

Alle Windows undtagen XP:
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/powertoys/networking/nttweakui.asp

XP:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
--
Knud

Fra : Gevaldi

Dato : 11-03-04 10:45

Mickel Hedemand skriblede:
> Davs
>
> Jeg kan schnildt ændre ikonet på mine filer (herunder genveje), men
> hvordan kan jeg undgå den lille pil, WinXP så gerne vil sætte nederst
> til venstre på ikonet?

Luk registreringsdatabasen op ved at køre "regedit"
Her skal du slette værdien 'IsShortCut' fra følgende nøgler:
[HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
[HKEY_CLASSES_ROOT\piffile]
[HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut]

--
/Gevaldi

Fra : Mig Selv

Dato : 11-03-04 14:45

kan man også vha. af registreringsdatabasen fjerne den tekst som står under
ens ikoner på skrivebordet ?

Fra : Leony

Dato : 11-03-04 16:48

In news:40506d44$0$5962$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Mig Selv <shark@[FJERN DETTE]stofanet.dk> typed:

> kan man også vha. af registreringsdatabasen fjerne den tekst som står
> under ens ikoner på skrivebordet ?

Vælg at omdøbe genvejen.
I stedet for at give den et navn holder du alt nede og trykker 0160 på
det numeriske tastatur.
Vupti, så har du et ikon uden tekst under.

Husk at fjerne skyggerne på ikonerne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mig Selv

Dato : 11-03-04 16:50

Kanon Mange mange tak for hjælpen

Fra : Mig Selv

Dato : 11-03-04 17:36

Men Men jeg kan kun få lov til at omdøbe et ikon med dette tricks... er der
andre der måske kan hjælpe ?

Fra : Poul Erik

Dato : 12-03-04 00:06

On Thu, 11 Mar 2004 17:36:20 +0100, "Mig Selv" <shark@[FJERN
DETTE]stofanet.dk> wrote:

>Men Men jeg kan kun få lov til at omdøbe et ikon med dette tricks... er der
>andre der måske kan hjælpe ?

Den næste ikon, gentager du bare processen en gang til (alt0160
alt0160) husk at slippe alt knappen mellem hver gang. På den måde
bliver du bare ved.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Leony

Dato : 12-03-04 16:48

In news:p5r1505hurcs1aan8g47p6e91d2fbkl1fl@4ax.com,
Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk> typed:

> Den næste ikon, gentager du bare processen en gang til (alt0160
> alt0160) husk at slippe alt knappen mellem hver gang. På den måde
> bliver du bare ved.

Har du selv gjort dette med succes?

Fra : Poul Erik

Dato : 12-03-04 17:54

On Fri, 12 Mar 2004 16:48:03 +0100, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>In news:p5r1505hurcs1aan8g47p6e91d2fbkl1fl@4ax.com,
>Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk> typed:

>Har du selv gjort dette med succes?

Ja, du kan også vælge klippe klistre metoden Crtl-C henholdvis Crtl-V.
alt0160 skal ikke i parentes.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Leony

Dato : 12-03-04 23:25

In news:7vp350pdr50297j3t4e5lnomft2qnm4jae@4ax.com,
Poul Erik <lindaa@mail.tele.dk> typed:

> Ja, du kan også vælge klippe klistre metoden Crtl-C henholdvis Crtl-V.
> alt0160 skal ikke i parentes.

Jeg kan sagtens lave en genvej uden navn. Når jeg skal lave nummer 2 får
blot at vide at der allerede findes en genvej med det navn.
Akkurat som hvis genvejen hed "Maren" eller "Irfanview".

Fra : Poul Erik

Dato : 12-03-04 23:50

On Fri, 12 Mar 2004 23:25:24 +0100, "Leony"
> [...]

>blot at vide at der allerede findes en genvej med det navn.
>Akkurat som hvis genvejen hed "Maren" eller "Irfanview".

For hver genvej, skal der blot tilføjes yderligere et "alt + 0160"
(Alt-knappen + understregning), da der ikke kan være 2 genveje der
hedder det samme. Alle mine genveje på skrivebordet (undtagen Norton
Protected Recycle Bin, som jeg ikke kan omdøbe) er uden navne.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Leony

Dato : 13-03-04 21:20

In news:bcf450p87k2e33m5navodfdp7fd2j20a4t@4ax.com,
> [...]

> hedder det samme. Alle mine genveje på skrivebordet (undtagen Norton
> Protected Recycle Bin, som jeg ikke kan omdøbe) er uden navne.

Nu er jeg med.
Takker for instrukser.

Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke tænkte på at indsætte et 0160 mere.
Det er jo egentlig logisk nok.

Fra : Mig Selv

Dato : 13-03-04 21:30

nu begynder jeg at "føle" mig mindre smart
har selv kunne lave en genvej uden navn men jeg kan ikke lige få det til at
virke med nr. 2 osv... har også prøvet det sidste her men det virker ikke...
jeg har ved den første genvej : omdøb - holdt ALT nede samtidig med jeg
indtastere 0160 på det num. tastetur
anden gang : omdøb - holdt ALT nede samtidig med jeg indtastere 0160 på det
num. tastetur = virker ikke (kan ikke være to genveje med samme navm)
prøvet : holdt ALT nede samtidig med jeg indtastere 0160 på det num.
tastetur og endnu engang 0160 på det num. tastetur = virker ikke (kan ikke
være to genveje med samme navm)

skal siges jeg prøver på de genveje som ligger på skrivebordet..

nogle som kan hjælpe mig gerne med en nem vejledning (så selv jeg kan forstå
det)

På forhånd tak

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-03-04 21:43

Mig Selv skrev:

> prøvet : holdt ALT nede samtidig med jeg indtastere 0160 på det num.
> tastetur og endnu engang 0160 på det num. tastetur = virker ikke

Husk at slippe Alt-tasten, imellem de to indtastninger. Altså:

Alt 0160, slip Alt-tasten, Alt 0160.

--
Lars Stokholm " Since, my friend, you have revealed
your deepest fear, I sentence you to

Fra : Mig Selv

Dato : 13-03-04 22:24

Så lykkes det selv for mig af forstå det mange tak for hjælpen til
alle...