MS Windows
briani 27239
Format C:'s afløser
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-03-04 17:01

Hvordan får man formateret en partition hvor XP ligger,
Jeg har XP på C: men har også fået fjumret en ned på G:
hvordan slipper jeg af med den, format : fra w98 disketten kan ikke
klare det
mvh Ebbe

Fra : ///JJ

Dato : 10-03-04 17:34

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
> Hvordan får man formateret en partition hvor XP ligger,
> Jeg har XP på C: men har også fået fjumret en ned på G:
> hvordan slipper jeg af med den, format : fra w98 disketten kan ikke
> klare det

Du kan gøre det fra WinXP (den fra dit c-drev) - højreklik på "My
computer" - Manage - Disk Management.
Der (fx. i den grafiske oversigt) kan du højreklikke på dit g: drev, og
formattere eller slette partitionen.

mvh
///JJ

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-03-04 18:53

klik

> [...]
>computer" - Manage - Disk Management.
>Der (fx. i den grafiske oversigt) kan du højreklikke på dit g: drev, og

Tak for din interesse, men
det havde jeg prøvet, men format var nedtonet, og i G: stod i parantes
(Boot)jeg prøvede så i stifinder, h.klik på G: format, ikke røre
noget, ikke expressformat, kun start, det tog laang tid, mindst 30
min., men det ser ud til at det lykkedes
mvh Ebbe

Fra : Sander

Dato : 10-03-04 21:58

Og ellers ligger format.com vel egentlig
ikke på en win98 startdiskette, den ligger
så vidt jeg husker i win98 mappen på windows
cd'en.
Så boot med disketten, og så skifte til
win98 mappen på cd'en og skrive Format C:

Sander.

Fra : Gevaldi

Dato : 11-03-04 06:54

Sander skriblede:
> [...]
> cd'en.
> Så boot med disketten, og så skifte til
> win98 mappen på cd'en og skrive Format C:

Selvfølgelig er Format.com med på en
bootdisk.

Her har du hele disken:

|-ATTRIB.EXE