MS Windows
briani 27239
Antivirus software som kan brænde en CD?
Fra : Joe

Dato : 10-03-04 16:14

Jeg har lige oplevet at have virus. Det var ikke det store problem at fjerne
den, men jeg søgte lidt efter om der måske kunne være andre vira på maskinen
(hvis der er én kan der vel også være flere).

Kan man ikke få et antivirus program som lige kan brænde en CD eller
klargøre en ISO således, at man altid har de nyeste definationer og bare kan
brænde en CD og køre den CD på en inficeret maskine? Det er jo ikke så
smart, at installere et antivirus program as-usual, da man så skal være
tilsluttet internettet for at opdatere (samtidigt med, at filerne kan blive
inficeret under installation).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-03-04 16:50

In article <404f30ce$0$29368$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
joe@nowhere.xyz says...

> Jeg har lige oplevet at have virus. Det var ikke det store problem at fjerne
> den, men jeg søgte lidt efter om der måske kunne være andre vira på maskinen
> (hvis der er én kan der vel også være flere).

Hvad man sørger for at beskytte sig, samt holde maskinen opdateret, så
får man ikke virus.
Det er bedre at forebygge end at helbrede.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Joe

Dato : 10-03-04 17:14

> Hvad man sørger for at beskytte sig, samt holde maskinen opdateret, så
> får man ikke virus.
> Det er bedre at forebygge end at helbrede.

Nu var det jo rent faktisk ikke dét jeg spurgte efter. Jeg er helt enig med
dig, men nu var det sådan, at dette var en gammel computer som har tilhørt
en medarbejder i et andet firma og der er jo ikke så pokkers meget at gøre
ved, vel. Det vil være rart, hvis man kunne "tilbyde" at folk låner sådan en
CD med og kan scanne deres computer før den kommer på netværket.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-03-04 19:21

In article <404f3ebc$0$29370$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
joe@nowhere.xyz says...

> ved, vel. Det vil være rart, hvis man kunne "tilbyde" at folk låner sådan en
> CD med og kan scanne deres computer før den kommer på netværket.

"Nye" maskiner der kommer på nettet bør sættes til at share _alt_ op
mod en selvstændig maskine på krydset kabel og så gennemføre et
viruscheck ad den vej. På den måde er der 100% hånd i hanke med
sikkerheden. Jeg ville ikke forlade mig på at en medarbejder selv skal
sikre at den er ok. Det er virksomhedens IT-afdeling der har det
ansvar.

Alt andet er idioti på et højere plan.

Fra : hotspot@plong.fup

Dato : 15-03-04 21:43

Joe wrote:

> [...]
> ved, vel. Det vil være rart, hvis man kunne "tilbyde" at folk låner sådan en
> CD med og kan scanne deres computer før den kommer på netværket.

Når man får sådan en æske, er det første man gør at sætte en bootable
W/98 diskette i den, og skrive FDISK, og så slette hele baduljen. Hvis
den brokker over det, så støver man et par OS/2 startdisketter op, de
kan fdisk'e hvad som helst.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-03-04 19:57

"Joe" <joe@nowhere.xyz> skrev i en meddelelse
> [...]
> smart, at installere et antivirus program as-usual, da man så skal være
> tilsluttet internettet for at opdatere (samtidigt med, at filerne kan
+++++++++++++++++++++++
Hej
Du kan prøve f-prot
http://www.f-prot.com/download/home_user/download_fpdos.html der kan du
downloade et virus program til dos, som bare skal kopieres over på diskette,
men det er bare ikke så tit der kommer opateringer, sidste gang var vist i
oktober sidste år. Det er gratis.

Mvh. Jørgen Nielsen

Fra : Sander

Dato : 10-03-04 21:55

F-prot har altid været et kanon program,
men det virker desværre ikke på Ntfs drev,
kun på Fat.

Sander.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-03-04 12:32

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> F-prot har altid været et kanon program,
> men det virker desværre ikke på Ntfs drev,
> kun på Fat.
>
> Sander.
Hej.
Ja det var lige en vigtig detalje, som jeg glemte at skrive.

Mvh. Jørgen Nielsen