MS Windows
briani 27239
Print fra DOS
Fra : Peter Jensen

Dato : 10-03-04 09:05

Jeg har en Windows98 pc hvor der er en printer direkte på LPT1.

Når jeg printer direkte til LPT1 fra et DOS program få jeg fejl "unable to
print to LPT1". Desværre er det ikke hver gang at den går i fejl, men er den
gået i fejl er der kun genstart tilbage. Når den går i fejl, kan jeg godt
printe eks. testprint fra printer ikonet, eller printe en tekst fra Wordpad
!! Jeg kan dog ikke "copy config.sys lpt1". Her kommer intet print ud, men
den går heller ikke i fejl !

Nogle bud på hvad der er galt med print fra DOS til LPT1 ? Er det
printerkablet ?

Fra : ///JJ

Dato : 10-03-04 17:38

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> [...]
> den går heller ikke i fejl !
>
> Nogle bud på hvad der er galt med print fra DOS til LPT1 ? Er det

Jeg tror ikk det er kablet, medmindre du sidder og sparker til det
prøv at skrive "net use" i en prompt - hvis der ikke er en linie med LPT1 og
et printer-navn, har du en del af forklaringen der.

I de tilfælde hvor du ikke får fejl, men heller ingen print, bør du checke
om din printer kræver et "Page Feed" eller "Form Feed" som afslutning på et
print. Ellers venter printeren bare på at der kommer nok data til at næste
side skal igang. DOS og DOS-programmer sender ikke altid PF/FF med. Men ofte
kan man ved et tryk på printerens FF knap få printet ud.

mvh
///JJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-04 17:50

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> mvh
> ///JJ
>
>prøv evt. en anden kommando som denne : type config.sys>prn

Michael