Vinkel kort til pci-bus?
Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 25-04-01 23:19

Hejsa

Er der nogen der ved hvor man kan få fat i et 90 graders vinkel-kort til
pci-bussen. Dvs et kort der kan lægge et indstikskort parallelt med
bundkortet. De kaldes vist "PCI riser card".
Jeg håber st der er nogen der kan hjælpe

MVH

Jacob Nielsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-04-01 08:20

"Jacob S. Nielsen" <jacobnielsen@nybro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkortet. De kaldes vist "PCI riser card".
> Jeg håber st der er nogen der kan hjælpe

??
Tror du ikke der menes et riserkort til et bundkort, hvor der så sidder
pci-slots på riserkortet. Det har man da hørt om før med bl.a
NLX form factor. Det er ikke til PCI bussen, det er til at sætte "i toppen"
af disse specielle bundkort.
Mon ikke det har været sådan noget der har været ment.

Det andet kan jeg ikke lige se hvad glæde du skulle have af...

--
Peter J

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 26-04-01 09:32

Det er ikke til PCI bussen, det er til at sætte "i toppen"
> af disse specielle bundkort.
> Mon ikke det har været sådan noget der har været ment.

Nej, jeg har set at disse kort findes. Nemlig hvor man sætter det i et
pci-slot på bundkortet, og hvor den så vinkler kortet 90 grader.
http://www.barada.ca/BPCIRU-1200.htm

> Det andet kan jeg ikke lige se hvad glæde du skulle have af...

Når man skal lave en meget flad pc, og man ikke har et bundkort hvor alting
er onboard(vga, lyd og lan). Det bunkort jeg søger (hvis jeg ikke kan får
det kort til pci bussen) skal være til en pentium 90-166 og indeholde
onboard: vga, lyd og lan. Så igen hvis der nogen der har kendskab til enten
det pci-kort eller ovennævnte bundkort ville jeg blive meget glad.

MVH

Jacob Nielsen