MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Administratorkode XP?
Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-04 13:59

....efter at ha ryddet op på min XP Home med REGSCRUBXP, ryger alle åbne
vinduer ned i proceslinien, når jeg går på nettet - jeg kan så hente dem
igen dérfra...

....at "restore" REGSCRUBXP hjælper ikke...

....hvis jeg prøver at gendanne til en tidligere dato, får jeg at vide at
det ikke ka lade sig gøre...

....hvis jeg prøver at reparere med XP-cdrommen, blir jeg spurgt om en
admin.kode, som jeg aldrig har benyttet...

....jeg har prøvet med admin1234 - men det var ikke det rigtige...

....også min 98'er på en anden pc har samme problem med vinduer, der
ryger ned i proceslinien...

Anyone?
Hans

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-03-04 14:54

Hans Paulin wrote:
<KLIP>

> ...hvis jeg prøver at reparere med XP-cdrommen, blir jeg spurgt om en
> admin.kode, som jeg aldrig har benyttet...
>
> ...jeg har prøvet med admin1234 - men det var ikke det rigtige...

Jeg har i lang tid brugt denne ude hos kunderne:
<http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/>

Den er effektiv til at nulstille password på en given bruger på en
Windowsmaskine.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-03-04 15:02

Steen Suder, privat wrote:
> [...]
> <http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/>
>
> Den er effektiv til at nulstille password på en given bruger på en

Jeg bør måske lige give den sædvanlige allergi-advarsel:
ovennævnte util er Linuxbaseret.

Fra : ///JJ

Dato : 08-03-04 17:27

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message
> [...]
>
> ...hvis jeg prøver at reparere med XP-cdrommen, blir jeg spurgt om en
> admin.kode, som jeg aldrig har benyttet...

Hmm - har du installeret pc'en?
I så fald prøv med ingenting som password....(blank password)

mvh
///JJ

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-04 17:41

///JJ skrev:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> Hmm - har du installeret pc'en?

....ja, det er mig, der har installeret den - endda kun for et par uger
siden - derfor ved jeg, at jeg ikke på noget tidspunkt har brugt nogen
kode...

> I så fald prøv med ingenting som password....(blank password)

....dét har jeg osse prøvet - det hjalp desværre ikke...
Hans

Fra : Pico

Dato : 08-03-04 18:00

///JJ wrote:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message

> Hmm - har du installeret pc'en?
> I så fald prøv med ingenting som password....(blank password)

Det er fordi du ikke går langt nok. Man skal vælge installere og så lidt
længere fremme kommer der en mulighed for at reperere, den beder ikke
om password. Det er egentlig mærkeligt at de næsten i starten har lagt
en mulighed for at reperere og der forlanger password mens man ved at
vælge Installere senere får en ny mulighed for at reperere, jeg vadede lige
i den "fælde" første gang
Pico

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-04 18:28

Pico skrev:

> Det er fordi du ikke går langt nok. Man skal vælge installere og så
> lidt længere fremme kommer der en mulighed for at reperere, den beder
> ikke
> om password.

....okay!

> [...]
> en mulighed for at reperere og der forlanger password mens man ved at
> vælge Installere senere får en ny mulighed for at reperere, jeg

....he he - og sidste gang kom jeg til at installere XP en ekstra gang...

Prøver lige dit råd - tak skal du ha!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-04 19:06

Hans Paulin skrev:

> Prøver lige dit råd - tak skal du ha!

....nu lykkedes det at reparere den!

....desværre hjalp det ikke på mit oprindelige problem med at åbne
vinduer (dog ikke OE) ryger ned i proceslinien, når jeg går på nettet...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-04 20:41

Hans Paulin skrev:

> ...desværre hjalp det ikke på mit oprindelige problem med at åbne
> vinduer (dog ikke OE) ryger ned i proceslinien, når jeg går på
> nettet...

....nu lader min 98er i hvert fald være med at lave stuntet - har rodet
en del med proceslinien - og i XP ryger IE heller ikke længere ned - nu
er det kun dialup-boksen...

....får ISDN om 8 dage: er der en sådan dialup-boks dér?
Hans

Fra : Pico

Dato : 08-03-04 23:47

Hans Paulin wrote:

> [...]
> nu er det kun dialup-boksen...
>
> ...får ISDN om 8 dage: er der en sådan dialup-boks dér?

Nu er det et godt stykke tid siden jeg havde ISDN Jeg mener der er
dialup boks ligesom med alm. modem, men det går meget hurtigere.
Pico

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-03-04 06:51

Pico skrev:

> Nu er det et godt stykke tid siden jeg havde ISDN Jeg mener der er
> dialup boks ligesom med alm. modem,

....nå - hvis jeg ikke kan leve med problemet til den tid, tar det en
dags tid at formatere harddisken og læse det hele ind igen...

> men det går meget hurtigere.

....det jo dét!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-03-04 10:57

Pico skrev:

> Man skal vælge installere og så
> lidt længere fremme kommer der en mulighed for at reperere, den beder
> ikke
> om password.

....samme mulighed findes vel ikke i 98SE?
Hans

Fra : Pico

Dato : 10-03-04 00:30

Hans Paulin wrote:

> ...samme mulighed findes vel ikke i 98SE?

Nej ikke mig bekendt.
Pico

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-03-04 06:07