simpel indkøbskurv
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 14-03-04 16:57

Hejsa

Jeg er ved at lave en funktion til at opdateret en simpel indkøbskurv i PHP
med sessionsvariabler.

Princippet bag ser nogenlunde sådan ud:

session_start();
session_register("kurv");
session_register("kurv_antal");

$kurv = array();

$kurv[] = $produkt_id;

/* burde denne ikke tilføje en ny værdi til mit array for hvert gennemløb af
scriptet?
Som det ser ud nu, bliver der kun tilføjet een værdi i mit array, og denne
bliver udskiftet når et nyt "produkt" bliver valgt. */

Ideen er at tilføje et unikt produkt id nummer, for så senere at behandle
disse ved opslag i database, når listen skal skrives ud og en pris beregnes.

Nogle ideer til hvordan jeg kan få scriptet til at gemme flere værdier i mit
array? Evt. en anden strategi for scriptet, hvis det helt ligner L*** ;)

Hilsen Tobias

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 14-03-04 17:29

"Tobias Nielsen" <tobias@tach.dk> writes:
> [...]
> Som det ser ud nu, bliver der kun tilføjet een værdi i mit array, og denne
> bliver udskiftet når et nyt "produkt" bliver valgt. */

Du overskriver jo $kurv hver gang du kører scriptet, så det er ikke så
underligt.

Prøv med noget ala:

session_start();

if (!session_is_registered("kurv")) {