Hjælp mig lige igang med PHP...
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 13-03-04 21:08

Jeg har fundet en koden til en gæstebog som jeg vil bruge på mit site.
Den er skrevet i PHP, og det er helt nyt for mig.

Jeg har i første omgang opgivet at få det til at køre lokalt med Apache
server og PHP "ting".

Så jeg vil bare køre/teste den direkte på webhotellet (som supporterer både
PHP og MySQL, så der skulle ikke være nogle problemer der).

Men jeg er noget i tvivl om hvordan jeg skal gøre. Ifølge vejledningen til
gæstebogen skal man køre to .PHP filer (bl.a. en install, som opretter
tabeller i databasen).
Men jeg kan ikke umiddelbart køre en PHP fil.
Hvordan gør man det?
Jeg bruger som regel Wincommander til FTP up- og download af filer, men
dobbelt klikker jeg på install.php filen sker der intet.
Jeg har så prøvet med Cute FTP, men her kopierer man bare filen når jeg
vælger "Execute".

Please hjælp!
Det må være let, men jeg aner ikke hvad jeg skal...

På forhånd tak
Kåre

Fra : Johnny Viinblad Jens~

Dato : 13-03-04 21:54

> [...]
>
> Men jeg er noget i tvivl om hvordan jeg skal gøre. Ifølge vejledningen til
> gæstebogen skal man køre to .PHP filer (bl.a. en install, som opretter
<Prøv nedstående link, her kan du sikkert finde hjælp, her fandt jeg hjælp til
at instalerer mit forum

http://frac.dk/forum/viewforum.php?f=5&sid=9e5d460cce4d0035b91dd6a771fecda5
Hilsen Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 13-03-04 22:33

Så fandt jeg alligevel ud af det!

Lavede bare et link til install.php og register.php, og lagde det på
webserveren. Kunne så kalde dem via disse links, så nu kører gæstebogen...

Kåre