Kan man finde sidste felt i et array?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 10-03-04 14:53

He NG ...

Jeg har lavet en række arrays ud fra internetsider, som er af
varialbel længde. Jeg skal derefter havde hevet alt efter den
sidste skråstreg ud (filnavnet).

Findes der en funktion der tæller op hvor mange pladser der er i
et array, så jeg kan hive data ud af det sidste felt ... ?

(Til dem der evt. også kan ASP, så er det en Ubound funktion jeg
leder efter!)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-03-04 15:13

Esben Boye-Jacobsen uttered:
> Findes der en funktion der tæller op hvor mange pladser der er i
> et array, så jeg kan hive data ud af det sidste felt ... ?

count() - http://php.net/count

\\kristian
--
Give a man a match, and he'll be warm for a minute.
Set him on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-03-04 15:29

On Wed, 10 Mar 2004 13:52:33 +0000 (UTC), Esben Boye-Jacobsen
<EsbenBoye@Jacobsen.dk> wrote:

>Findes der en funktion der tæller op hvor mange pladser der er i
>et array, så jeg kan hive data ud af det sidste felt ... ?

Du kan evt. også bruge array_pop() , hvis du vil hive det sidste felt
ud af array'et (og få det returneret): http://dk2.php.net/array_pop

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: også (og ikke osse)

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 10-03-04 17:02

Esben Boye-Jacobsen wrote:

> Findes der en funktion der tæller op hvor mange pladser der er i
> et array, så jeg kan hive data ud af det sidste felt ... ?

Du kan få det sidste felt med end($arr)

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/