problem med logout
Fra : Troels Rasmussen

Dato : 29-02-04 18:13

Hej alle

Jeg har lavet et brugersystem ved hjælp af MySQL/PHP. Jeg har gemt
variabler i sessions. Jeg har lavet en logout-funktion ved hjælp af
session_destroy(). Når jeg logger mig ud, slettes session-variablerne
fra min server.

Mit problem er, at når jeg trykker på browserens tilbage-knap så
kommer jeg frem til den velkendte "Advarsel! Siden er forældet"
hvorefter at jeg får at vide, at jeg kan opdatere siden og sende
oplysninger igen. Når jeg gør det kommer jeg tilbage til
brugersystemet.

Hvordan sikrer jeg mig, at man ikke kan komme ind i systemet igen ved
at bruge browserens tilbage-knap?

Hilsen Troels

Fra : Leonard

Dato : 29-02-04 23:27

Troels Rasmussen <nyhedsgruppe@hamrum.dk> wrote:

>Hvordan sikrer jeg mig, at man ikke kan komme ind i systemet igen ved
>at bruge browserens tilbage-knap?

Jeg har lavet noget af det samme og har ikke det problem, men du må
vise noget kode ellers kan vi jo ikke se hvad det er du gør.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kim Emax

Dato : 01-03-04 02:41

"Troels Rasmussen" <nyhedsgruppe@hamrum.dk> wrote in message

> [...]
> variabler i sessions. Jeg har lavet en logout-funktion ved hjælp af
> session_destroy(). Når jeg logger mig ud, slettes session-variablerne

Jeg har oplevet problemer med at session_destroy() ikke slettede
variablerne, så jeg bruger som regel $_SESSION["var"] = "";

> [...]
> hvorefter at jeg får at vide, at jeg kan opdatere siden og sende
> oplysninger igen. Når jeg gør det kommer jeg tilbage til

Når du reloader siden, så indlæser du jo variablerne igen. Du vil kunne
undgå det ved at have en start side, der sætter en start variabel og så
foregår alt andet på en anden side eller i en anden betingelse. Når du så
sletter variablerne, sletter du også start variablen og sætter du værdier i
session vars, så tjekker du om start variablen er sat.

> Hvordan sikrer jeg mig, at man ikke kan komme ind i systemet igen ved
> at bruge browserens tilbage-knap?

Ved at tænke lidt i, hvad det værste en bruger kan finde på er

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...