Upload af filer i PHP 4.3.4
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 28-02-04 21:26

Hej NG,

Jeg har netop opgraderet PHP fra version 4.2.2 til 4.3.4, og nu virker
HTTP-upload ikke længere. Jeg kan ikke få den til at vise nogen som
helst fejlmeddelelse. Jeg kan bare se, at $_FILES er et tomt array.

Hvad fanden?

Venligst
Thomas

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 28-02-04 21:57

On Sat, 28 Feb 2004 21:25:38 +0100, Thomas Finnerup <TF@Picco.dk>
wrote:

> Jeg har netop opgraderet PHP fra version 4.2.2 til 4.3.4, og nu virker
> HTTP-upload ikke længere. Jeg kan ikke få den til at vise nogen som
> helst fejlmeddelelse. Jeg kan bare se, at $_FILES er et tomt array.

Jeg har fundet ud af det. Jeg slog display_startup_errors til, hvilket
viste fejlen "File upload error - unable to create a temporary file".
Så satte jeg upload_tmp_dir til "/tmp", hvorefter det virkede igen.

Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvor den forsøgte at gemme
filerne før, og måske især hvorfor det ikke var nødvendigt at angive
upload_tmp_dir i PHP 4.2.2.

Venligst
Thomas

Fra : Kim Emax

Dato : 01-03-04 02:48

> [...]

> Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvor den forsøgte at gemme
> filerne før, og måske især hvorfor det ikke var nødvendigt at angive

Ja, hvad stod upload_tmp_dir til før?

Som standard bruges /tmp

Bemærk iøvrigt at har du flere diske og bruger rename til flytning af filer,
så kan du rende ind i cross-link device fejlen, hvis din php kode vil flytte
filen fra /tmp over til en fysisk anden disk.

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 02-03-04 17:18

On Mon, 1 Mar 2004 02:47:45 +0100, "Kim Emax"
<newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

> Ja, hvad stod upload_tmp_dir til før?

Den var ikke sat før.

> Som standard bruges /tmp

Det mente jeg også, men åbenbart ikke i dette tilfælde.

> Bemærk iøvrigt at har du flere diske og bruger rename til flytning af filer,
> så kan du rende ind i cross-link device fejlen, hvis din php kode vil flytte
> filen fra /tmp over til en fysisk anden disk.

Det gør jeg ikke, men tak for advarslen. :)

Venligst
Thomas