Vis kun hvis en speciel dato mysql
Fra : Nederbasse

Dato : 28-02-04 00:39

Hek Eksperter

Jeg skal lave en side der viser nogle artikler der er i en mysql db,
artiklerne er sat til en udløbsdato d.v.s. hvis udløbsdatoen er overskredet
skal artiklen ikke vises.
Og det vil bare ikke virke så hvordan gør man ?

Datatyper i db'en er DATE og fra formen bliver datoen skrevet som yyy-mm-dd
Det er vel noget med at sætte en variabel som er serverens dato og så
sammenligne de to datoer eller...

Lars

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-02-04 01:20

Nederbasse wrote:

> Datatyper i db'en er DATE og fra formen bliver datoen skrevet som yyy-mm-dd
> Det er vel noget med at sætte en variabel som er serverens dato og så
> sammenligne de to datoer eller...

Det jo et databasespørgsmål, som bedst rettes til news:dk.edb.database

Men fra øverst på MySQLs dokumentation om DATE/TIME funktioner [1]:

[quote]
Here is an example that uses date functions. The following query selects
all records with a date_col value from within the last 30 days:

mysql> SELECT something FROM tbl_name
WHERE TO_DAYS(NOW()) - TO_DAYS(date_col) <= 30;
[/quote]

Det er vist ikke helt præcist, det du søger, men hvis du læser
dokumentationen, finder du sikkert noget brugbart.

[1] http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_functions.html

Mvh
Tonni

Fra : Nederbasse

Dato : 28-02-04 13:54

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er vist ikke helt præcist, det du søger, men hvis du læser
> dokumentationen, finder du sikkert noget brugbart.

Okay der jeg har prøvet er at lave en function der udføre en sammenligning
inde min query og så bruge resultatet i queryen.

Hey jeg er newbie på området
Lars