Læse PDF-filer?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 26-02-04 12:37

Hej med jer!

Jeg står og mangler en PHP-klasse, som kan læse PDF-filer. Jeg har nemlig en
stor stak medlemsblade i PDF-format, som jeg gerne vil kunne søge i. Og det
kan jeg jo ikke rigtig, før jeg har fået læst indholdet i filerne.

Konkret har jeg tænkt mig at lave et script, som tager imod en uploadet
PDF-fil, læser indholdet og smider det i en database. For så kan jeg jo let
søge i databasen efter indholdet og så bare give brugerne et link til den
pågældende fil...

Nogen gode forslag? Jeg har søgte en hulens masse steder. Men sådan en
klasse er ikke så let at fremskaffe.

Og ja, jeg har også kigget på php.net, men "PDFlib library" understørrer kun
skrivning af PDF-filer, ikke læsning.

Venlig hilsen
Henrik Petersen

Fra : Janus Høi

Dato : 26-02-04 14:11

Har du taget et kig på http://dk2.php.net/manual/en/ref.pdf.php ?
--
Janus

Fra : Dan Molberg

Dato : 26-02-04 14:29

In news:403df118$0$29406$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Janus Høi <hoi@jagi.com> typed:
> "Henrik Petersen" <php@hp-site.dk> skrev i en meddelelse

> Har du taget et kig på http://dk2.php.net/manual/en/ref.pdf.php ?
Har han vel, men det hjælper ikke, når PHP kun kan lave pdf filer men ikke
læse dem.:(
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-02-04 00:57

Henrik Petersen skrev:

> Jeg står og mangler en PHP-klasse, som kan læse PDF-filer. Jeg har nemlig
> en stor stak medlemsblade i PDF-format, som jeg gerne vil kunne søge i.

Lav filerne om til tekst vha. pdftotext-programmet, som følger med Xpdf. Det
er den metode, der benyttes af flere søgemaskiner som f.eks. MnoGoSearch.
Det kan sagtens gøres dynamisk.

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Henrik Petersen

Dato : 01-03-04 14:13

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Det
> er den metode, der benyttes af flere søgemaskiner som f.eks. MnoGoSearch.

Hej med jer!

Jeg har løst problemer ved hjælp af pdftotext-programmet! Tak for hjælpen!

Og ja, jeg havde læst PHP-manualen. Det skrev jeg også i mit indlæg

/Henrik Petersen