fra iframe til include
Fra : Simon Rasch

Dato : 24-02-04 10:58

Jeg er ret ny med php og har nu brug for lidt hjælp.

Jeg har en 'hovedside' med 2 iframes, som begge opdateres når man klikker på
et link i menuen. Det gøres nu med javascript, men hvordan gør man det med
php?

Jeg kan godt erstatte mine iframes med include, men kan ikke finde ud af at
opdatere dem ....håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Simon

Fra : zigma.dk

Dato : 24-02-04 14:01

> Jeg har en 'hovedside' med 2 iframes, som begge opdateres når man klikker på
> et link i menuen. Det gøres nu med javascript, men hvordan gør man det med
> php?

Da PHP er et serversite-script (bliver afviklet på serveren, før modtager
downloader filen) kan man ikke få et link til at opdatere iframe vha. PHP.

> Jeg kan godt erstatte mine iframes med include, men kan ikke finde ud af at
> opdatere dem ....håber nogen kan hjælpe.

Hvis du derimod benytter include() til at inkludere dine sider, skal du blot
opdatere den side, hvori du inkluderer de andre sider, så indholdet fra de
inkluderede sider igen bliver hentet...

Håber du kan bruge det til noget...

Venligst zigma.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Rasch

Dato : 25-02-04 00:20

> [...]
blot
> opdatere den side, hvori du inkluderer de andre sider, så indholdet fra de

Mange tak for hjælpen. Det tror jeg godt jeg kan finde ud af.....ellers
vender jeg frygteligt tilbage.

Mvh
Simon