Upload: Fil til db
Fra : Don_Q

Dato : 11-03-04 21:11

Hej

Jeg vil gerne uploade en fil til min database: aspupload.mdb

Men jeg har forstøgt igen og igen, og rettet fej. Men forgæves.

Jeg har mit asp script - aspupload.asp:

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
' Capture files
Upload.Save "/filer"

' Obtain file object
Set File = Upload.Files("File1")

If Not File Is Nothing Then
' Build ODBC connection string
Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("\aspupload.mdb")

' Build SQL INSERT statement
SQL = "INSERT INTO myimages(image_blob, filename) VALUES(?, '"
SQL = SQL & File.Filename & "')"

' Save to database
File.ToDatabase Connect, SQL
Response.Write "File saved."
Else
Response.Write "File not selected."
End If
%>

Jeg får dette svar:

Error Type:
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
System message, messageid = 0x800401f3
/aspupload.asp, line 2

Hvad er galt? I kan evt selv prøve at se på min test side
www.langstil.dk/page13.html

(Det er den form hvor der står: "Select file:" oven over!)

Håber virkelig i kan hjælpe...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-03-04 09:55

"Don_Q" <peterpedal@email.com> escribió

> Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

Det er ovenstående der fejler. ER du sikker på at du har de rette
componenter installeret på serveren?

Fra : Don_Q

Dato : 13-03-04 10:11

> Det er ovenstående der fejler. ER du sikker på at du har de rette
> componenter installeret på serveren?

Aha.. Det har jeg ikke..