Bagrundsbillede
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 16:34

Når jeg har et billede som jeg gerne vil anvende som baggrund, enten på
en hel side eller i en celle i en tabel, kan man så ikke gøre sådan, at
den ikke sætter flere ved siden af hinanden, men i stedet enten strækker
det ene eller centrerer det - ligesom man kan på skærmens egenskaber???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-03-04 16:56

"Skovge" <skovge (snabela) lite.dk> skrev :

> [...]
>den ikke sætter flere ved siden af hinanden, men i stedet enten strækker
>det ene eller centrerer det - ligesom man kan på skærmens egenskaber?

Jo, hvis du skrev hvilken FP-version du bruger, så ville det være
nemmere at svare på, men det skal gøres med css og det er
forskelligt, hvordan det laves i de forskellige FP-versioner.

I kode ser det sådan ud:

centreret på hele siden og for en celle:

Du kan ikke strække billedet, et baggrundsbillede har den
størrelse det har.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 17:21

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en
meddelelse news:vqvb40hcgccm5kca1q7mb54jt4u9pn9jao@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> nemmere at svare på, men det skal gøres med css og det er
> forskelligt, hvordan det laves i de forskellige FP-versioner.

jeg bruger FP 2002 - sp2

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-03-04 17:31

"Skovge" <skovge (snabela) lite.dk> skrev :

>jeg bruger FP 2002 - sp2

Ved ikke lige, hvordan du gør det, men prøv at kig under css i
hjælp, hvis du ikke har lyst til at skrive i htmlkoden.
--
Knud

Fra : Microfiber

Dato : 03-04-04 22:11

"" skrev d. 03-03-04 16:34 dette indlæg :
> [...]

strækker
> det ene eller centrerer det - ligesom man kan på skærmens

Hvis du vælger at gøre det i et css/html, så skal det se således ud:

body{
background-image: url("navn.type"); -altså billede.jpg f.eks
background-repeat: no-repeat;
background-attachment:fixed;
background-position: center center -hvis du vil have det i midten, tror
også der er noget der hedder stretch. Du kan jo prøve!
}

Det er sådan jeg gør, men der er sikkert mange andre muligheder!

http://www.kandu.dk/