Newbie inden for hjemmeisder... Hvordan up~
Fra : MD

Dato : 02-03-04 20:23

Hej.

Jeg har rodet med compuetere i en del år, men er først begyndt med
hjemmesider for nyligt. Jeg har lavet en hjemmeside, som pt. ligger her
http://camillaogmorten.homepage.dk Nu har jeg så købt et domæne igennem
Surftown.dk og vil gerne have min side rykket derover - men om jeg begriber
hvordan jeg uploader til den nye adresse.

Jeg har hidtil brugt CuteFTP Pro til at uploade min hjemmeside til den
nuværende adresse. Jeg ved at når først siden ligger oppe, så kan jeg åbne
via Frontpage, og redigerer og gemme, og så skulle ændringerne træde i
kraft, men hvordan jeg får uploaded, det er mig en gåde.

Kast gerne nogle guldkorn efter mig - ligesom i plejer...

Mvh MD

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 02-03-04 21:39

Det var dog en utrolig langsom udbyder, du har valgt dig - det tager en
evighed at downloade deres hjemmeside. Det tog flere minutter at komme ind
på sidens faq eller hovedsiden i det hele taget. Endnu et eksempel på,
hvordan man kan købe en ydelse for billigt. Medens jeg skriver dette, er
siden stadig ikke kommet frem -jeg har bredbåndsforbindelse!
Men til sagen: det er din udbyder, der skal fortælle dig, hvordan du
uploader - det er meget forskelligt fra udbyder til udbyder -du bør kunne
finde svaret hos din udbyder på hans hjemmeside og hans support - men da det
indtil videre ikke er lykkedes mig at komme igennem til siden, så vil jeg
blive dig svar skyldig.

FP kan uploade på to måder: via FP med FP EXTENSIONS eller via det
indbyggede program til formålet eller via et ftp-program. FP 2002 kan IKKE
bruges med det indbyggede FTP-program til at downloade det, der findes på
serveren, har jeg erfaring for. Til gengæld kan man godt uploade dine
hjemmesider. Husk at indexfilen skal hedde det, som udbyderen bestemmer,
ofte blot default, index, eller Welcome (eller lignende) -men som sagt: det
er udbyderen, der skal forsyne dig med de nødvendige oplysninger.

--
ahw

Fra : MD

Dato : 03-03-04 00:35

> [...]
> hvordan man kan købe en ydelse for billigt. Medens jeg skriver dette, er
> siden stadig ikke kommet frem -jeg har bredbåndsforbindelse!

Det er et billigt firma - men langsomt??? Jeg er _under_ et sekund om at
åbne deres side (kører med 3072 / 128).

Jeg har kaldt min startside for index.html som der står inde ved Surftown at
man skal, men jeg kan bare ikke få nogle programmer til at virke.

Hvor henne i FP skal man indtaste host, password, osv?

Jeg bruger FP 2003

Mvh MD

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 03-03-04 09:16

se inline:
> . Det tog flere minutter at komme ind
>
> Det er et billigt firma - men langsomt??? Jeg er _under_ et sekund om at
> åbne deres side (kører med 3072 / 128).

??? Den hastighed har jeg ikke hørt om før - i hvert fald ikke med den
kombination. Hvor er din bredbåndsudbyder henne?

Jeg kører med 512/128 -men det er jo ligemeget - det kan ikke passe at man
skal være flere minutter om at komme ind på en side med en sådan
forbindelse - tænk hvis man har et alm. modem?
Nå, men jeg fandt hjemmesiden i dag og kom ind på den - se længere nede.

> [...]
> man skal, men jeg kan bare ikke få nogle programmer til at virke.
>
> Hvor henne i FP skal man indtaste host, password, osv?

Det afhænger af hvordan din udbyder mener du skal uploade - nogle uploader
til et underbibliotek f.eks. _public andre til en anden adresse end den, der
er tale om, f.eks. har du måske www.surftown.dk/ditnavn som adgang, men
uploading som fp.surftown.dk/ditnavn (fp for frontpage) - andre har sat
fp-extensions på, og her skal man ikke bruge ftp-klienter, men tværtimod
logge på via FPs egen adgangsmulighed. Derefter kommer der en box op, der
fortæller at man skal indtaste bruger-id og password.

I det hele taget gør FP-ext. det meget nemmere, men har din udbyder ikke
den mulighed, og dermed fratager dig muligheden for at udnytte FP-optimalt,
tja, så er der kun den slagne vej at uploade med ftp. Her angiver din
udbyder, hvordan du skal uploade /bør uploade

Og ganske rigtigt: jeg fandt din egen udbyders hjemmeside, og her står der
under supportcenter følgende:

Frontpage virker ikke?

----

Det kan skyldes at dine filer ikke er uploadet til den rigtige mappe.

Mappen du uploader din hjemmeside til på webhotellet SKAL have samme navn
som dit domæne: ftp.ditdomæne.landekode/ditdomæne.landekode.

Ejer du jensen.dk skal du benytte:
ftp.jensen.dk/jensen.dk

Du kan evt. se hvor filerne uploades til via det indbyggede Webshell3 FTP
program.

Bemærk at du desuden skal aktivere "Frontpage Extensions" i kontrolpanelet
under WEB OPTIONS. Klik herefter på "apply changes" ud fra Server
Configuration, hvorefter Frontpage Extensions er klar til brug efter 10
minutter.

https://cp.surftown.dk/psoft/servlet/psoft.hsphere.CP/demowebhotel/3054_0/psoft.hsphere.CP?template_name=kb/view_entry.html&stemplate=kb/view.html&eid=31

----------
Når du altså har uploadet via ftp, bør du i egen interesse sørge for at
aktivere FP-extensions - herefter skal du ikke mere bruge Cute_FTP eller et
andet trediepartsprodukt - tværtimod skal du uploade på FP- manér, hvilket
vil sige at du sørger for at åbne din hjemmeside gennem FrontPage v. åbn
websted, indtaste din hjemmesideadresse på den pågældende måde som udbyderen
beskriver. Prøv at nærlæse din udbyders betingelser og forslag på
ovenstående link.

--
ahw

Fra : Kim Larsen

Dato : 03-03-04 10:06

> [...]
> forbindelse - tænk hvis man har et alm. modem?
> Nå, men jeg fandt hjemmesiden i dag og kom ind på den - se længere nede.

Jeg har samme hastighed som dig, og jeg har ikke nogen som helst problemer
med at komme ind på siderne, så mon ikke det er et lokalt problem ?

Kim Larsen

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 03-03-04 17:53

Nej, det var ikke et lokalt problem - i dag kom jeg ind på den med det
samme - og i går, da jeg besvarede indlægget, kom jeg ind på alle andre
sider uden problemer - så nix.

--
ahw

Fra : MD

Dato : 03-03-04 17:59

Hej. (og foreløbig tak for hjælpen)

Jeg har CyberCity som udbyder. Jeg har et alm. 2048 / 128 abonnement. Men
omkring juletid, fik jeg brev at de boostede min linje med 512 ekstra på
downloaden - vederlagsfrit. For 14 dage siden fik jeg brev igen, at de
boostede min forbindelse med endnu 512 på downloaden for de samme penge.
ergo har jeg en 3072 / 128 linje til 540,- om måneden. (og jeg har det sort
på hvidt)

Nå, men. Jeg har slået FP Extensions til. Jeg har uploaded min hjemmeside
via CuteFTP Pro, og også via det WebShell3 program som ligger på Surftowns
hjemmeside. Og jeg har også nærlæst hvad der står - men jeg kan ikke få min
side at se på adressen?!

Jeg kan godt gå ind via CuteFTP eller Webshell3 og se at filerne ligger der,
og jeg har tjekket at de hedder det rigtige, at de er skrevet med små som
der står de skal, at de ikke indeholder æøå, men jeg kan ikke se siden.

Hvis jeg prøver at uploade via FP skriver den, at den ikke kunne åbne siden,
at der ikke var adgang til serveren, eller at serveren ikke understøtter FP
Extensions...?

Så jeg er ikke nået vildt meget længere.

Mvh MD

Fra : Michael S.

Dato : 03-03-04 20:23

> [...]
siden,
> at der ikke var adgang til serveren, eller at serveren ikke understøtter

Når du har slået FP-Extensions til, må du KUN uploade med FP. Hvis du bruger
FTP ødelægger du strukturen i FP.

Slet det hele.
Raparer FP-Extensions (Surftown har en funktion som raparerer
FP-Extensions).
Udgiv (ikke upload) med FP til http://ditdomænenavn.dk

For øvrigt kører Surftown fantastisk godt - de har bare lidt problemer med
deres egen administrationsside for tiden. Det påvirker dog ikke de andre
hjemmesider.

Michael
www.girafbanden.dk (på Surftown)

Fra : MD

Dato : 03-03-04 21:21

> [...]
> deres egen administrationsside for tiden. Det påvirker dog ikke de andre

Så kører skidtet - TAK!

Men... Hvordan for jeg www. foran? Den ligger nu som http://adresse.dk ?

Som sagt er jeg newbie indenfor hjemmesider...!?

Mvh MD.

I må gerne se på http://bjoerndalmose.dk

Fra : Michael S.

Dato : 03-03-04 22:09

> [...]
>
> Men... Hvordan for jeg www. foran? Den ligger nu som http://adresse.dk ?
>
> Som sagt er jeg newbie indenfor hjemmesider...!?

På Girafbandens hjemmeside skyldtes det, at der ved nyoprettelse findes en
fil ved navn index.htm og en ved navn index.html.
Det er én for meget.
Fjern den side, du ikke bruger (du kan undtagelsesvis bruge ftp-programmet,
da det ikke er en FP-genereret fil).
Du kan evt. også prøve at fjerne siden ved navn login - det er den du ser
ved www.bjoerndalmose.dk.

Michael

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-03-04 22:15

"MD" <dalmoseFJERNDETTE@idraet.dk> skrev i en meddelelse
> Så kører skidtet - TAK!
>
> Men... Hvordan for jeg www. foran? Den ligger nu som http://adresse.dk ?
>
> Som sagt er jeg newbie indenfor hjemmesider...!?

Det er opsætningen af dit domænenavn på navneserverne der afgør om der skal
et www foran. Det er Surftown du skal tale med om det.

- Ulrik

Fra : Michael S.

Dato : 03-03-04 22:17

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> et www foran. Det er Surftown du skal tale med om det.

Det er rigtigt - men det er opsat som standard hos Surftown

Michael

Fra : MD

Dato : 03-03-04 23:12

Hej.

Jeg har kun én index.html fil. (det er min startside)

Hvis jeg uploader min side til http://bjoerndalmose.dk så virker den som den
skal - I må gerne kigge.

Hvis jeg uploader min side til http://www.bjoerndalmose.dk så virker den
ikke? - I må gerne kigge.

Hvad er det lige jeg mangler? Jeg er efterhånden lidt blank, eftersom jeg
har prøvet (næsten) alt.

Mvh MD

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-03-04 20:22

Den fejl skal du have surftown til at rette.