Guide til brug af DB ( mySQL) via FrontPag~
Fra : Kasper Larsen

Dato : 02-03-04 07:13

Jeg leder efter en god guide til hvordan man arbejder med mySQL og
FrontPage. Jeg har et oversigtskort på www.sedenstrandby.dk og har lavet de
tre tabeller der indeholder oplysninger om hvom der bor i hvilket hus, og
skal nu have lavet en procedure der laver et opslag i tabellerne ( har lavet
queryen) og viser hvilke personer der bor i det valgte hus. Jeg regner med
at proceduren skal trigges når man klikker på de hot spots jeg har lavet
over ejendommene.

På forhånd tak

Kasper

Fra : Ulrik Friis

Dato : 02-03-04 17:30

"Kasper Larsen" <kb_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at proceduren skal trigges når man klikker på de hot spots jeg har lavet

Her i "FrontPage land" vil jeg anbefale, at du anvender en Access database.
Hvis ikke du har mere end 20.000 poster er Access alt rigeligt. Det kan
faktisk lade sig gøre at at få serveren til selv at fremstille den ved at
uploade en kommasepareret fil, så du behøver ikke at have Access for at
bruge det! Teknikken til dette har jeg pt. ikke present, men den findes
bl.a. på Microsofts web et eller andet sted.

Hvis du anvender Access database kan du fremstille den hjemme på din PC, og
når du så uploader den til serveren vil FrontPage Server Extensions selv
etablere ODBC forbindelser og danne de nødvendige filer. Når du så skal
opbygge dine asp filer skal du arbejde online på serveren, så det vil være
en god ide at være helt afklaret på hvordan og hvorledes databasen skal
anvendes. Du kan sagtens lade hotspots kalde indholdet i databasen. Kun i
særlige tilfælde skal du skrive dine egne querys, ellers skriver FrontPage
dem for dig.

- Ulrik

Fra : Kasper Larsen

Dato : 02-03-04 20:57

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge det! Teknikken til dette har jeg pt. ikke present, men den findes
> bl.a. på Microsofts web et eller andet sted.

Jeg har arbejdet meget med Access og SQLServer men min host ( B-One )
understøtter ikke Access, 'kun' mySQL.

> [...]
> særlige tilfælde skal du skrive dine egne querys, ellers skriver FrontPage

OK, det er ellers ikke noget problem, jeg 'taler' SQL.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-03-04 22:01

> Jeg har arbejdet meget med Access og SQLServer men min host ( B-One )
> understøtter ikke Access, 'kun' mySQL.

Det er jo lidt ærgerligt, når du anvender FrontPage, da fidusen ved FP bl.a.
ligger i de FrontPage Server Extensions der gør det enormt nemt at lave
interaktivitet på sit web - herunder at inddrage en database.

- Ulrik