Validering af Side
Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 26-02-04 10:34

Jeg har ladet mig fortælle at hvis man skriver sin Hjemmeside i
Frontpage 2000 skrives der en masse overflødige koder, er det
rigtigt?

Hvis det er rigtigt, kan man så få Valideret siden som jo er
skrevet i HTML, altså ikke noget med CSS og få fjernet de
overflødige koder?

Jeg håber mit spørgsmål er formuleret rigtigt og til at forstå.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Otto

Dato : 26-02-04 11:23

"Jørgen Graae Jensen" <jona@jensen.mail.dk> wrote in message
> Jeg har ladet mig fortælle at hvis man skriver sin Hjemmeside i
> Frontpage 2000 skrives der en masse overflødige koder, er det
> rigtigt?

Ja det er desværre rigtigt. Det er dog ikke så slemt som det har været i
tidligere versioner.

> Hvis det er rigtigt, kan man så få Valideret siden som jo er
> skrevet i HTML, altså ikke noget med CSS og få fjernet de
> overflødige koder?

Ja du kan jo prøve - har aldrig selv villet validere et FP site , men bruger
ellers
http://validator.w3.org/ og det forudsætter ikke CSS , men det er nu en
rigitg god ide at lære CSS

hilsen Otto

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-02-04 17:37

Med nogle få undtagelser kan det validere.
Overvej at opgradere til FP2003 i stedet.

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 27-02-04 16:43

Jens.. mener du en opgradering af min FP 2000 til FP 2003 eller
skal jeg købe FP 2003 og installere denne som ny.

Jeg har hørt at man kan få problemer hvis man "kun" opgraderer
sin FP til en højere udgave.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-02-04 02:43

Eneste problem skulle være hvis du mister din fulde version af FP2000
da du så ikke vil kunne installere opgraderingen hvis det skulle blive
nødvendigt at geninstallere.

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 28-02-04 08:32