Dropdown-menu-link til hjemmeside skal åbn~
Fra : Lykke

Dato : 23-02-04 14:29

Hej. Jeg sidder og fumler med en side, hvor jeg har lavet en
dropdown-menu, som skal linke til diverse medier. Men jeg vil
gerne have, at siderne åbner i nye vinduer. Lige nu åbner de i
samme ramme. Hvordan ændrer jeg det? Koden ser ud som følger:

<option
value="http://annoncesalg.berlingske.dk/">Berlingske

Jeg har forsøgt at sætte:

about="_blank" og OnChance="_blank" og diverse andre ind med
Window.open osv. men uden held.

Det skal siges, at jeg absolut ikke er en haj til det her - men
prøver mig frem. Det er bare ret frustrerende efterhånden, når
det andet virker som det skal.

Håber nogen kan hjælpe!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-04 17:33

Lykke <lindboolsen@hotmail.com> skrev :

> [...]
>
>Jeg har forsøgt at sætte:
>
>about="_blank" og OnChance="_blank" og diverse andre ind med

Nu ved jeg ikke, hvor resten af formen ser ud, men en der åbner i
et nyt vindue:

<form>
<select
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_blank')">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="link1.htm">Link1</option>
<option value="link2.htm">Link2</option>
<option value="link3.htm">Link3</option>
</select>
</form>
--
Knud

Fra : Lykke

Dato : 24-02-04 09:47

> Nu ved jeg ikke, hvor resten af formen ser ud, men en der åbner i
> et nyt vindue:
>

> onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_blank')">
> Knud

Kan jeg sætte formlen ind i et enkelt af linkene - hvis ikke alle link skal
åbne i nyt vindue? Har prøvet mig frem, men uden resultater.
Hovedform-formlen ser sådan ud:

<form name="navForm">
<select name="menu"
onChange="parent.location=document.navForm.menu[document.navForm.menu.selec
tedIndex].value" size="1" style="font-family: Arial; font-weight: bold">

<Option value="http://annoncesalg.berlingske.dk/">Berlingske
</select></form>

- For eksempel før Option value ... eller??

Tak :0) Lykke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-02-04 16:37

Lykke <lindboolsen@hotmail.com> skrev :

>Kan jeg sætte formlen ind i et enkelt af linkene - hvis ikke alle link skal
>åbne i nyt vindue? Har prøvet mig frem, men uden resultater.

Nej, vil du have forskellige target på de forskellige links, så
bliver det mere besværligt.

http://www.echoecho.com/dk/tooldropdown.htm

Desværre ikke forklaret så godt på siden,

Link, der skal åbne i et nyt vindue skrives som
<option value="http://www.yahoo.com*_blank">YAHOO

og i samme vindue
<option value="http://www.yahoo.com*_self">YAHOO
--
Knud

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 24-02-04 18:02

I FrontPage 2002 og 2003 kan du lave sådanne dropdown-menuer.
Dog er det lettest i FrontPage 2003, idet de nødvendige scripts følger med
og gør at det tager ganske få sekunder /minutter at lave en sådan drop
down-boks.
--
ahw