Helt grøn i frintpage - litteratur?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 22-02-04 21:27

Jeg har før i tiden lavet en 2-3 hjemmesider i ren HTML kode, men den er
lidt rusten samtidig med at jeg vil mene at man kommer noget lettere om ved
det ved hjælp af en editor som fx. Frontpage.

Findes der noget godt litteratur på interenettet til at sætte mig igang
eller kan nogen anbefale mig en god bog?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-04 00:26

Start med et af de billige IDG hæfter. Så kan du eventuelt "opgradere"
til noget mere dybdegående såsom: "Microsoft Office System Frontpage
2003 inside out".
Her er et par eksempel kapitler:

http://msdn.microsoft.com/library/?url=/library/en-us/odc_fp2003_bk/html/odc_fp_C41615101.asp

http://msdn.microsoft.com/library/?url=/library/en-us/odc_fp2003_bk/html/odc_fp_C42615101.asp

http://msdn.microsoft.com/library/?url=/library/en-us/odc_fp2003_bk/html/odc_fp_C43615101.asp

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 23-02-04 08:16

"Ole Frederiksen" <baltzer@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der noget godt litteratur på interenettet til at sætte mig igang
> eller kan nogen anbefale mig en god bog?

Der findes også en hel del gode bøger, som nok kan være til hjælp.

På dit lokale bibliotek kan du antageligt finde et par af disse eksempler.
Tænk også lige på den version, du har købt.

19.633
Cadenhead, Rogers
FrontPage 2002 bogen (Rogers Cadenhead) / oversættelse ...: Jan Nyborg
Tarbensen. - 1. udgave, 1. oplag. - Valby : IDG, 2002. - 288 sider : ill.
Indhold: Lav et websted med FrontPage ; Hurtig oprettelse med skabelon ;
Websteder med temaer ; Lad guiderne klare arbejdet ; Håndtering af webstedet
; Oprettelse af en webside ; Organisering med lister og tabeller ;
Kommunikation med formularer ; Grafik på siderne ; Oprettelse og redigering
af grafik ; Klikbare billeder ; Animation af en webside ; Kompatibilitet med
flere browsere ; Udgivelse af webstedet ; Webstedets opdatering ;
Brugerstatistik ; Egen søgemaskine ; Diskussioner på webstedet ; Databaser ;
FrontPage-komponenter ; Manuel oprettelse af formularer ; Rammer ;
Redigering med HTML-koder ; Typografia

19.639
Dejligbjerg, Helle
FrontPage 2002 - lær det selv (Helle Dejligbjerg). - 1. udgave, 1. oplag. -
Valby : IDG, 2001. - 95 sider : ill.

19.639
Nelsn, Stephen L.
Microsoft FrontPage 2000 på et øjeblik (Stephen L. Nelson) / oversættelse:
Karsten A. Krabbe ; redaktion: Heine Lennart Christensen. - 1. udgave, 2.
oplag. - Nærum : Globe, 2001. - 209 sider : ill..
Indhold: Grundlæggende FrontPage ; Bearbejd teksten på en web-side ; Arbejd
med billeder på web-side ; Administrér web-sider ; Arbejd med tabeller 99 ;
Brug af rammer ; Indsæt FrontPage-komponenter ; Arbejd med formularer ;
Administration af et web- sted

Der er mange flere titler, men her har du i hvert fald nogle, som turde
siges at være let tilgængelige.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-02-04 12:27

www.hjemmesideskolen.dk og www.html.dk

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 23-02-04 19:00

udmærkede links, men hvor handler de om FrontPage?

--
ahw