Tyverisikring af computerudstyr
Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 12-03-04 14:05

Hvordan har I tyverisikret jeres computerudstyr?
Hvor kan denne sikring købes?

Jeg er både interesseret i når udstyret står hjemme, og når det er til
større netparties (100+ personer).

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 12-03-04 14:08

Og et ekstra spørgsmål: hvad sker der med garantien/reklamationsretten
på helt nyt udstyr, hvis man mærker det for livet?

- Lene

Fra : Mig

Dato : 12-03-04 14:27

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
> Og et ekstra spørgsmål: hvad sker der med garantien/reklamationsretten
> på helt nyt udstyr, hvis man mærker det for livet?
>
> - Lene

prøv i gruppen dk.forbruger

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 16:31

> Og et ekstra spørgsmål: hvad sker der med garantien/reklamationsretten
> på helt nyt udstyr, hvis man mærker det for livet?

Det kommer vel an på hvordan du tyverisikrer det...

Hvis du gør som ham der fyldte kabinettet med beton, skal du nok ikke regne
med garantien dækker ;)

Brian

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 12-03-04 17:57

> Det kommer vel an på hvordan du tyverisikrer det...
>
> Hvis du gør som ham der fyldte kabinettet med beton, skal du nok ikke regne
> med garantien dækker ;)

Jeg tænkte på det blå stads, som ætser sig ned i plastik.
Hvor kan det i øvrigt købes?

- Lene

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 18:41

> Jeg tænkte på det blå stads, som ætser sig ned i plastik.
> Hvor kan det i øvrigt købes?

Det har jeg aldrig hørt om, og du mister helt sikkert garantien...

Den med kæden er dog sikkert en god idé, men jeg kan ikke lige se hvordan
det skal beskytte mod en der åbner kabinettet og stjæler RAM/kort/CPU på
stedet...?

Men man kan helt sikkert lave noget så siden ikke kan tages af :)

Brian

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-03-04 18:56

Brian Lund wrote:

> regne

> Det har jeg aldrig hørt om, og du mister helt sikkert garantien...

At man mærker kabinet og monitor med "blåt stads" burde da ikke anfægte
garantien, man skal selvfølgelig ikke regne med at de bytter ved fejl,
men det svarer vel blot til at tingen er blevet ridset.

--
Jens callto://jensep

Take my advice, I don't use it anyway.

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 12-03-04 20:11

Man bruger 2 sikkerhedsskruer
der kræver en særlig skruertrækker

Med venlig hilsen
Lars (København nord) complexFJERNES@pc.dk

Fra : Leony

Dato : 13-03-04 10:06

In news:4051d796$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Brian Lund <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> typed:

> Hvis du gør som ham der fyldte kabinettet med beton, skal du nok ikke
> regne med garantien dækker ;)

På papiret besværliggør det i hvert fald tyveriet:
http://www.uoe.dk/csworld/security-.html
med alt kan jo lade sig gøre.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Brian Lund

Dato : 13-03-04 12:54

> På papiret besværliggør det i hvert fald tyveriet:
> http://www.uoe.dk/csworld/security-.html
> med alt kan jo lade sig gøre.

Man burde faktisk prøve at give alt indmaden en lak af en form, og så hælde
cement i... Så tror jeg endda den _virker_ bagefter! :)

Det må jeg prøve med en gammel 486'er når jeg får tid!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-04 14:06

> Man burde faktisk prøve at give alt indmaden en lak af en form, og så
hælde
> cement i... Så tror jeg endda den _virker_ bagefter! :)

Men det bliver lidt besværligt hvis man vil have et nyt grafikkort i
senere....

Per.

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 13-03-04 14:40

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Man burde faktisk prøve at give alt indmaden en lak af en form, og så
hælde
> cement i... Så tror jeg endda den _virker_ bagefter! :)

Hmm... tror ikke du får det bedste airflow... :)

Mvh. Simon

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 16:29

> Hvordan har I tyverisikret jeres computerudstyr?
> Hvor kan denne sikring købes?
>
> Jeg er både interesseret i når udstyret står hjemme, og når det er til
> større netparties (100+ personer).

Da vores netcafé kørte købte vi nogen kasser som var svejset sammen af
stål-stænger, de var så skruet fast til bordene, egentligt skulle vi have
dem boltet fast til gulvet men forsikringen ville heldigvis godkende det
selvom de kun var skruet fast :)

Sådan en kasse kostedet vidst omkring 1000 kr...

Når min computer står her hjemme er der intet gjort for at beskytte den, når
jeg er til LAN sætter jeg BIOS og Windows kode på, samt password på
pauseskærmen og pauseskærm til 1 minut og laver en genvej til pauseskærmen
så jeg altid kan "instant-åbne" pauseskærmen... Altså har jeg kun gjort
noget for at beskytte mine data, jeg er ikke så bange for at nogen stjæler
den... Hvorfor? - For det første har alle andre computere med, hvor ville de
stjæle min som der desuden ikke er noget af stor værdi i?... - For det andet
er jeg altid sammen med nogen venner afsted, og det betyder at der som regel
er en af os der er vågne og kan holde øje med grejet :)

Brian

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 12-03-04 17:58

En simpel jernkæde gennem kabinettet og rundt om f.eks et bord eller
stol skulle kunne gøre det
pris 60-70kr

Med venlig hilsen
Lars (København nord) complexFJERNES@pc.dk

On Fri, 12 Mar 2004 16:29:28 +0100, "Brian Lund"

Fra : Leony

Dato : 12-03-04 22:13

In news:ntq3501sqvihs88q0kja2e5gfq7gv6p0fr@4ax.com,
complexFJERNES@pc.dk <complexFJERNES@pc.dk> typed:

> En simpel jernkæde gennem kabinettet og rundt om f.eks et bord eller
> stol skulle kunne gøre det
> pris 60-70kr

Forudsætter det ikke at stol/bord er boltet til gulvet?

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 13-03-04 07:54

On Fri, 12 Mar 2004 22:13:21 +0100, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

>In news:ntq3501sqvihs88q0kja2e5gfq7gv6p0fr@4ax.com,
>complexFJERNES@pc.dk <complexFJERNES@pc.dk> typed:

>Forudsætter det ikke at stol/bord er boltet til gulvet?

Til et computerparty, jeg tror ikke det er nemt at stjæle et bord og
computer lænket sammen med en kæde, det bliver bemærket
hvis man slæber af dem et sådant "sæt"

Fra : Leony

Dato : 13-03-04 10:05

In news:ftb55091a0gl0tsvst8umb1jdc00o32r4m@4ax.com,
complexFJERNES@pc.dk <complexFJERNES@pc.dk> typed:

> Til et computerparty, jeg tror ikke det er nemt at stjæle et bord og
> computer lænket sammen med en kæde, det bliver bemærket
> hvis man slæber af dem et sådant "sæt"

Er det så ikke bare at løfte stolen og trække kæden væk og så løbe med
en computer med en dinglende kæde.
Det kan selvfølgelig også vække en del opmærksomhed.

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 12-03-04 17:56

> [...]
> dem boltet fast til gulvet men forsikringen ville heldigvis godkende det

Ja, jeg havde også tænkt på at lave hul i kabinettet, så der kunne
smides en kæde igennem, som også går rundt om et bordben.

> [...]
> er jeg altid sammen med nogen venner afsted, og det betyder at der som regel
> er en af os der er vågne og kan holde øje med grejet :)

Forskellige passwords lyder som en god idé mod pilfingre. Det hjælper
dog ikke, hvis de løber med maskinen. Personlige data får dog lov at
blive hjemme.
Jeg kan godt se, at det ikke er nemt at stjæle til et netparty. Der er
altid nogle folk vågne, og min kæreste skal endda sidde som "crew", så
de almindelige deltagere må ikke komme i nærheden af udstyret.
Alligevel så har han altså udstyr med for mange tusinde kroner.

Men mange tak for dit indlæg - jeg vil meget gerne høre fra flere

- Lene

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-04 08:12

Den 12/03-2004 klokken 17:56, skrev
i <pan.2004.03.12.16.56.45.466167@loveletters.dk>:

> eg tænkte på det blå stads, som ætser sig ned i plastik.
> Hvor kan det i øvrigt købes?

Mon det er dette, du tænker på?

<http://www.safetyfirst.dk/maerkesortiment.htm>

Med venlig hilsen,