Creative Inspire 4.1 4400 + Sound Blaster ~
Fra : Lasse

Dato : 11-03-04 21:36

God aften.

Jeg har lige købt Inspire 4.1 4400. (
http://www.creative.com/speakers/config/4.1/ )

Jeg har et Sound Blaster Live! Value i min PC. (Manual:
http://www.soundblaster.com/manuals/sblivevalue.pdf )

Nogen der ved om man kan få dem til at spille i surround, eller noget. Der
kommer det samme ud af alle 4 højttalere når jeg har dem på. Det skal dog
lige siges at jeg kun bruger det ene stik til lydkortet (front) hvis jeg
sætter både rear og front i mit lydkort er det kun de føreste højttalere der
spiller..

Hilsen
Lasse

Fra : Mulle

Dato : 12-03-04 00:57

On Thu, 11 Mar 2004 21:36:07 +0100, "Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk>
wrote:

> [...]
>sætter både rear og front i mit lydkort er det kun de føreste højttalere der

Du skal have begge stik i, både front og rear, for at få surround.

Bagefter skal du ind i Kontrolpanel > Multimedier > Afspilning >
"Avancerede egenskaber" for at vælge surround højtalere.
Hvis du ikke gør det, så står den jo til standard stereo.
( nævnte trin kan variere lidt afh. af Windows version )

mvh M

Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 01:39

"Mulle" <mulle@nospam.nowhere> wrote in message

> [...]
> Hvis du ikke gør det, så står den jo til standard stereo.
> ( nævnte trin kan variere lidt afh. af Windows version )

Jeg tror jeg mangler en indgang på lydkortet? Det ser sådan ud... Kan det
være rigtigt?

Lasse

Fra : Mulle

Dato : 12-03-04 01:41

On Fri, 12 Mar 2004 01:39:00 +0100, "Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk>
wrote:

>Jeg tror jeg mangler en indgang på lydkortet? Det ser sådan ud... Kan det
>være rigtigt?

En indgang ? Hvad mener du ?

mvh M

Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 01:48

> En indgang ? Hvad mener du ?
>
> mvh M

Der er jo to kabler;

Audio Inputs:
Rear og Front

Dvs to stik der skal i mit lydkort. Har prøvet at sætte kabel nr2 (rear) i
alle de andre stik på mit lydkort. Der sker intet..

Lasse

Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 02:01

"Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Dvs to stik der skal i mit lydkort. Har prøvet at sætte kabel nr2 (rear) i
> alle de andre stik på mit lydkort. Der sker intet..

Mit SB Live kunne åbenbart ikke bruges. Bruger onboard nu, der er både front
og rear, og det fungerer perfekt

Hilsen
lasse

Fra : Mulle

Dato : 12-03-04 02:05

On Fri, 12 Mar 2004 02:01:08 +0100, "Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk>
wrote:

>Mit SB Live kunne åbenbart ikke bruges. Bruger onboard nu, der er både front
>og rear, og det fungerer perfekt

OK, bare der er lyd på. Det er jo det vigtigste.

Godnat

mvh M

Fra : Mulle

Dato : 12-03-04 02:04

On Fri, 12 Mar 2004 01:48:25 +0100, "Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Dvs to stik der skal i mit lydkort. Har prøvet at sætte kabel nr2 (rear) i
>alle de andre stik på mit lydkort. Der sker intet..

Dit SB Live kort burde have 4 stik ( + joystik porten )
nemlig sort, grøn, rød og blå. Rear og Front skal i det
sorte og grønne stik. Jeg kan ikke lige huske hvad
der er hvad.

Men som nævnt er det ikke nok at sætte stikkene i.
Du skal også vælge surround højtalere i Windows
Multimedier for at få lyd på begge udgange.

Jeg har selv et SB Live Value og sidder netop nu
og lytter til mp3 filer med lyd i alle højtalere.

mvh M

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-04 23:57

"Mulle" <mulle@nospam.nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig sort, grøn, rød og blå. Rear og Front skal i det
> sorte og grønne stik. Jeg kan ikke lige huske hvad

Grøn er front- og sort er baghøjtalere.

Kurt