iPod som ekstern harddisk
Fra : Jan Richardy

Dato : 11-03-04 17:22

Hej NG

Jeg overvejer at købe en Apple iPod. En af sidegevinsterne ved den er jo at
den også fungerer som en ekstern harddisk, så man kan fragte store filer
frem og tilbage. Jeg ved at dette er plug-and-play på en Mac, men er det
også det på en windowsmaskine? Altså vil jeg kunne slutte min iPod til
hvilken som helst windowsmaskine (med firewire eller usb2) og flytte filer
frem og tilbage uden at skulle installere iTunes eller andet software?

--

Mvh. - JanR
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : mullerman

Dato : 11-03-04 17:34

"Jan Richardy" <janrichardyFJERN@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
>

> Mvh. - JanR
> "My full name is Bender Bending Rodriquez."

Hej Jan

Har den "gamle" ipod på pc, men den kan kun bruges til musik. Det andet
kræver et crack, men det er muligt. Jeg har købt et firewire kort til pcen
og så kan der overføres musik. Der følger en pcversion af itunes med, det
hedder dog noget helt andet, go kan slet ikke sammenlignes. Men det
virker...

Men køb den, det er et af mine bedste køb :)

Martin

Fra : Jan Richardy

Dato : 11-03-04 19:12

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så kan der overføres musik. Der følger en pcversion af itunes med, det
> hedder dog noget helt andet, go kan slet ikke sammenlignes. Men det

Ok, tak for svaret.

Er der nogen som har erfaring med den nye generation af iPods? Umiddelbart
ville det jo være cool, hvis den fremkommer som et "diskdrev" når man sætter
den i, som f.eks. kortlæsere osv.

Fra : mullerman

Dato : 11-03-04 19:41

> [...]
>
> Er der nogen som har erfaring med den nye generation af iPods? Umiddelbart
> ville det jo være cool, hvis den fremkommer som et "diskdrev" når man

Min "gamle" fremkommer som et "diskdrev", men man kan kun overfører mp3 og
wmv filer til den, medmindre man har cracket den...

mht den nye model har du så kigget på http://www.apple.com/itunes/ ?

Martin

Fra : mullerman

Dato : 11-03-04 19:46

> [...]
>
> --
>
> Mvh. - JanR
> "My full name is Bender Bending Rodriquez."

fandt lige svaret til dig
Capacity
a.. 4GB, 15GB, 20GB or 40GB hard disk drive(1)
a.. Holds 1,000, 3,700, 5,000 or 10,000 songs in 128-Kbps AAC format(2)
b.. Stores data via FireWire or USB 2.0(3) hard drive
Se mere her http://www.apple.com/ipod/specs.html

Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-03-04 20:07

mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in message
>Der følger en pcversion af itunes med, det
> hedder dog noget helt andet, go kan slet ikke sammenlignes. Men det
> virker...
>
> Men køb den, det er et af mine bedste køb :)

Nu har jeg godtnok ikke ipod... Men mon ikke du skulle opgradere din
software så? for jeg meener da de laver ITUNES for windows, og har gjort det
i ca. et års tid...

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 11-03-04 19:39

> Jeg overvejer at købe en Apple iPod. En af sidegevinsterne ved den er jo
at

En anden mulighed er Creatives Jukebox serie.

Jeg har selv en Jukevox Zen NX, som har en 30GB harddisk. Den virker også
fint som USB2 harddisk i min PC. Dog kun med medfølgende driver installeret.

Mvh. Kim

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 12-03-04 00:01

Kim Fritze Sillasen [9000] wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv en Jukevox Zen NX, som har en 30GB harddisk. Den virker også
> fint som USB2 harddisk i min PC. Dog kun med medfølgende driver

Eller en Rio Karma.
Den har USB2 og ethernet.
Den har et javaprogram, Taxi, til at overføre filer med.
Jeg har kun prøvet på Linux, med det burde virke på alle platforme.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Wass Up

Dato : 11-03-04 19:39

"Jan Richardy" <janrichardyFJERN@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
>

> Mvh. - JanR
> "My full name is Bender Bending Rodriquez."

Jeg har version 1,5 (den gamle dog med touch wheel) windows version. på xp
og 2000 kommer den fint op som en harddisk og opførere sig sådanne