Forlænge et com/serielt kabel?!
Fra : KS

Dato : 11-03-04 14:21

Hvor langt kan man med rimelighed forlænge et com/serielt kabel uden at tabe
for meget signal?

Jeg kunne godt tænke mig at købe en remote til at styre pc'en - f.eks. fra
stuen...

Tak!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-03-04 14:36

In article <405067bc$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
keyser_soze@sol.dk says...

> Hvor langt kan man med rimelighed forlænge et com/serielt kabel uden at tabe
> for meget signal?

Det kommer an på den hastighed du vil køre på forbindelsen. Kan du
nøjes med 2400bps er grænsen i omegnen af et par hundrede meter.

> Jeg kunne godt tænke mig at købe en remote til at styre pc'en - f.eks. fra
> stuen...

Det kan du sagtens gøre. Ingen problemer der.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-03-04 16:12

Thu, 11 Mar 2004 14:36:24 +0100, skrev Jesper G. Poulsen, på 20
linier, i <MPG.1aba89c1449d2497989e23@dtext.news.tele.dk>, :

> [...]
>nøjes med 2400bps er grænsen i omegnen af et par hundrede meter.

>Det kan du sagtens gøre. Ingen problemer der.

Kan du komme med et link der siger så langt?
Har brugt 20 meter på arbejde 30 meter duede ikke.
kunne køre 2400 eller 9600 på de 20 meter

Karsten
Horsens

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 11-03-04 16:22

"Karsten Andersen" skrev:
> Kan du komme med et link der siger så langt?

I det firma hvor jeg arbejder kører vi RS232 signaler (19200 bps) op til
150m på CAT5 kabler (de stive installationskabler, ikke de bløde
patchkabler).

Men den maksimale hastighed afhænger af kvaliteten af kablet, og omhyggelig
valg af de ledere som signalerne løber i. Når kablet har parsnoede ledere
som CAT5, så sørg for at et aktivt datasignal er snoet sammen med et
passivt. Altså f.eks. TX-data snoet med GND, RX-data snoet med DTR osv.

> Har brugt 20 meter på arbejde 30 meter
> duede ikke. kunne køre 2400 eller 9600
> på de 20 meter

Lyder som et kabel uegnet til RS232. Standarden siger svjh 38400 bps over
15m. Dvs. 9600 bps burde du uden problemer kunne sende 40-50m.

--
Mvh, Lars

Seneste nyt om DVD optagere: www.recordere.dk/nyheder

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-03-04 03:50

Thu, 11 Mar 2004 16:21:42 +0100, skrev Lars Ladingkaer, på 26 linier,
i <40508408$0$67461$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Lyder som et kabel uegnet til RS232. Standarden siger svjh 38400 bps over
>15m. Dvs. 9600 bps burde du uden problemer kunne sende 40-50m.

Vi kunne ikke selv med edb teknikere's hjælp.
Men ok kablerne skulle og ligge ved siden af elskabet og trækkes
sammen med 1 200A kabel
Om de gamle 286'er havde dårligere comporte ved jeg ikke,

Karsten
Horsens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-03-04 10:21

In article <o69250t726estuar5dnhhmb6uhnltih5jl@4ax.com>,
karsten@slet.mig.jyde.dk says...

> Men ok kablerne skulle og ligge ved siden af elskabet og trækkes
> sammen med 1 200A kabel

Der har du årsagen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-04 22:57

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Det kommer an på den hastighed du vil køre på forbindelsen. Kan du
> nøjes med 2400bps er grænsen i omegnen af et par hundrede meter.

Uballanceret seriel over et par hundrede meter. Bøh!

Claus