Identifikation af RAM
Fra : ham selv

Dato : 11-03-04 00:00

Er der nogen der kan fortælle hvordan man finder ud af hvilken type
RAM man har installeret i sin computer ?
Jeg vil gerne udvide med flere RAM, - jeg ved at det er SD Ram 168 pins,
men forhandleren spørger om det er 100 eller 133 Mhz.
Øh ??? og hvad svarer man så ?

Findes der evt. et program som man kan installere som viser alle
informationer om installerede ram , eller kan det ses i BIOS ?

Hilsen, Jan

Fra : Devast8or

Dato : 11-03-04 00:50

ham selv wrote:
> [...]
>
> Findes der evt. et program som man kan installere som viser alle
> informationer om installerede ram , eller kan det ses i BIOS ?

SiSoft Sandra burde kunne klare det.

Ellers burde du kunne se i BIOS hvad dine RAM kører (se efter Front Side Bus
eller FSB - Det er det tal der sammen med multiplier udgør farten på din
CPU).

Devast8or

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-03-04 01:40

Devast8or mumbled his insignificant opinion in:
ePN3c.108204$jf4.6492420@news000.worldonline.dk

<klip>

> SiSoft Sandra burde kunne klare det.

Lidt overkill, cpu-z klarer det her job fint, og fylder næsten intet.
http://www.cpuid.com/cpuz.php

> Ellers burde du kunne se i BIOS hvad dine RAM kører (se efter Front
> Side Bus eller FSB - Det er det tal der sammen med multiplier udgør
> farten på din CPU).

Nu snakker vi ram, ikke cpu de 2 ting følges ikke nødvendigvis ad.

Fra : Devast8or

Dato : 11-03-04 13:45

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> http://www.cpuid.com/cpuz.php

> Nu snakker vi ram, ikke cpu de 2 ting følges ikke nødvendigvis ad.

Argh, det er da rigtigt. Men det burde stadig være muligt at finde RAMens
fart i BIOS - jeg kan bare ikke lige huske hvad det skal hedde.

Devast8or

Fra : SonnyBoy

Dato : 11-03-04 11:23

On Thu, 11 Mar 2004 00:00:25 +0100, "ham selv" <noget@andet.dk> wrote:

>Findes der evt. et program som man kan installere som viser alle
>informationer om installerede ram , eller kan det ses i BIOS ?

Løsningen er AIDA32 som kan hentes her:

http://www.aida32.hu/aida32.php

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 11-03-04 15:02

In news:c2o6ks$ne$1@news.net.uni-c.dk,
ham selv <noget@andet.dk> typed:

> [...]
> Jeg vil gerne udvide med flere RAM, - jeg ved at det er SD Ram 168
> pins, men forhandleren spørger om det er 100 eller 133 Mhz.

Egentlig så burde det ikke betyde noget.
Du skal bare købe pc133.

Hvis du har pc100, så kan de fint arbejde sammen.
Hvis du har pc133, så er det fjong.

Pc100 er vist også lidt dyrere end pc133 (fra nyt).

> Findes der evt. et program som man kan installere som viser alle
> informationer om installerede ram , eller kan det ses i BIOS ?

ctSPD kan fortælle dig det:
http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: