HP laserjet 1010
Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-04 16:47

Hej i gruppen

Jeg har i dag været ude for noget af en udfordring. Jeg skulle sætte en ny
printer til for nogen jeg kender. Kassen stod fremme, en HP laserjet 1010
som skulle køre på en maskine med win 98, det lod sig ikke gøre. Der var
eller skrevet både på kassen og andre steder at den kunne køre med 98 og op
efter. Jeg ringede så til HP-support, han kunne så fortælle mig at denne
printer skulle mindst have win 98SE og USB 2, for 98 kunne ikke finde ud af
at installere den printer. Når den blev sat til, så blev den set og en auto
install gik i gang, så 98 kunne altså godt se den, men denne install kunne
ikke gøres færdig på grund af en fejl den ene gang og en anden fejl andre
gange. Nu har jeg så fundet ud af at ham fra HP må have rodet noget sammen,
for hverken 98 eller 98 SE understøtter USB 2, eller tager jeg fejl, og hvad
kan man gøre ?

Kim Larsen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 09-03-04 17:10

On Tue, 9 Mar 2004 16:47:18 +0100, "Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>for hverken 98 eller 98 SE understøtter USB 2, eller tager jeg fejl, og hvad

windows98 burde unnerstøtte usb 2.0
eller så er det 98se

Får du nogen fejlmeddelser under installationen?

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-03-04 01:41

> windows98 burde unnerstøtte usb 2.0
> eller så er det 98se
>
> Får du nogen fejlmeddelser under installationen?

> [...]

Jeg fik en besked om at hardwaren ikke kunne installeres og at Windows
skulle lukkes og starte op igen hvor jeg så skulle prøve at installere igen.
Den fik jeg nogle gange, og så var der også en med at der var en fil der
ikke kunne findes, men så prøvede jeg bare med den nyeste install til
printeren som jeg hentede på nettet (55 Mb), men med samme resultat.

Kim Larsen

Fra : Mads

Dato : 09-03-04 20:52

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
sammen,
> for hverken 98 eller 98 SE understøtter USB 2, eller tager jeg fejl, og

Jeg har denne printer kørende over USB1, så
Win98se med understøttelse af USB1 skulle kunne gøre det.

Mads

Fra : Mads

Dato : 09-03-04 20:58

"Mads" <2mads@XCXCXCXCtdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> hvad

> Jeg har denne printer kørende over USB1, så
> Win98se med understøttelse af USB1 skulle kunne gøre det.

Jeg faldt lige over denne side med win98 og USB

http://www.butterflymedia.com/USB%20patch.htm

Mads

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-03-04 01:43

> Jeg faldt lige over denne side med win98 og USB
>
> http://www.butterflymedia.com/USB%20patch.htm
>

> Mads

Takker, det vil jeg prøve, og så ellers se om jeg kan få den til at virke.

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-03-04 01:42

> Jeg har denne printer kørende over USB1, så
> Win98se med understøttelse af USB1 skulle kunne gøre det.
>
> Mads

Så forstår jeg slet ikke noget.

Kim Larsen