Hvordan får jeg den til at holde mund?
Fra : JS

Dato : 07-03-04 12:14

Jeg har en gammel amd 300Mhz med billig standard-processorkøler, på et Asus
P5A bundkort og i et Schäfer/CED kabinet med en larmende PFC-strømforsyning.

Hvad kan jeg gøre for at gøre den udholdelig at være i "stue" med?
Jeg vil selvsagt ikke ofre alverden på den.
Den skal kun bruges til tekstbehandling og internet.

Kan jeg evt. pille strømforsyningen ud og lægge den udenfior kabinettet og
stoppe blæseren i den.
Hvilken processorkøler passer detil?

Hvis du har noget liggende jeg kunne få glæde af ti ovenstående skal du ikke
holde dig tilbage med at give et tilbud.

Fra : Brian Lund

Dato : 07-03-04 13:09

> [...]
> Den skal kun bruges til tekstbehandling og internet.
>
> Kan jeg evt. pille strømforsyningen ud og lægge den udenfior kabinettet og

Hvis det er et almindeligt pentium1 sokkel (Socket 5/7) bundkort kan du
bruge en AMD Socket A CPU køler med monteringsbøjle, så køb sådan en lydløs
billig model :)

I PSUen kan du finde/købe en anden blæser og montere eller reducere
omdrejningerne dennuværende blæser kører med, f.eks. ved et 7V-mod eller med
en modstand!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-03-04 14:21

In article <404b03f9$0$28848$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, js_539
@hotmail.com says...

Prøv at spørge eksperterne i dk.edb.hardware.stoej

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen