Q: Primary IDE channel No 80 conductor cab~
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-03-04 09:09

Hvad betyder ovenstående besked?

Den dukker op i opstarten umiddelbart efter at mine drev og hd'ere er
fundet.

Jeg kan bruge alle drev og hd'ere i XP.

Jeg har læst mig til at det har noget at gøre med om jeg kører 33 eller 66
på HD'erne, men hvor kan jeg se hvad de kan køre og hvad de rent faktisk
kører nu?

Hvilket kabel skal jeg så købe for at det er optimalt?

Anders Hyltoft

Fjern "REMOVE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-03-04 09:44

> Hvad betyder ovenstående besked?
>
> Den dukker op i opstarten umiddelbart efter at mine drev og hd'ere er
> fundet.

> Hvilket kabel skal jeg så købe for at det er optimalt?

Du skal købe og montere 80-leder IDE-kabel til dine harddiske for at kunne
udnytte mere end IDE33. Som du har set, vil HD funke med et 40-leder
IDE-kabel, men det kører altså hurtigere med 80-leder IDE-kabel.

Det billigste 80-leder IDE-kabel, jeg kan huske er:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=26303
til 45,-

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-03-04 10:16

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> IDE-kabel, men det kører altså hurtigere med 80-leder IDE-kabel.
>

> Det billigste 80-leder IDE-kabel, jeg kan huske er:

Thanx... og der er vel ingen problemer i at køre langsommere på et 80 leders
kabel? jeg tænker på cd og dvd drev...

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-03-04 11:51

> Thanx... og der er vel ingen problemer i at køre langsommere på et 80
leders
> kabel? jeg tænker på cd og dvd drev...

Alle IDE-drev (HD+CD/dvd/r/rw) funker på begge typer kabler. Som regel er
der mærkbar hastighedsændring med 80-leder IDE-kabel til harddiske. De andre
drev er (næsten) ligemeget: Hvis jeg 'kun' har et 40-leder IDE-kabel til
'alt-andet-end-HD', så bliver det i hvertfald ikke skiftet.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-03-04 12:42

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> wrote:

>Alle IDE-drev (HD+CD/dvd/r/rw) funker på begge typer kabler.

Der er en sandhed med modifikationer

Ved opgradering af ældre maskiner har jeg gentagne gange oplevet harddiske der bli'r forvirrede på 40-leder kabler og nægter at
køre andet end PIO mode - Og det er der sandt for dyden ikke meget sjov ved.....

<mlr>