Mere RAM i IBM Aptiva 2194-430
Fra : Klaus Jensen

Dato : 04-03-04 21:27

Hej!

En ven har en IBM aptiva 2194-430 med sølle 64mb RAM, og et ledigt slot til
SDRAM.

Jeg kan intet finde hos IBM om, hvorvidt den kan æde 512MB Ram eller ej - er
der nogen der ved noget? Eller er der en eller anden lavere grænse? Skal
RAM'en være af en bestemt type etc?

- Klaus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-04 22:28

"Klaus Jensen" <spammers@die-in-hell.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> der nogen der ved noget? Eller er der en eller anden lavere grænse? Skal

Prøv dette link
http://www.crucial.com/

Hilsen
Michael

Fra : Christian Spøer

Dato : 04-03-04 22:40

> En ven har en IBM aptiva 2194-430 med sølle 64mb RAM, og et ledigt slot
til
> SDRAM.

Det er vist også ved at være på tide at få opgraderet???

> [...]
er
> der nogen der ved noget? Eller er der en eller anden lavere grænse? Skal

På mit arbejde bruger vi stadig de gamle IBM PC300GL (model 6561-130). De er
født med 64MB PC100 SDRAM og har tre slots ialt - altså 2 ledige. De kan
tage 384 i alt (3x128), men BIOS skal opgraderes før de vil acceptere mere
RAM. Typen skal bare være SDRAM PC100, så kører de fint. Hvis det er meget
(!) gammel RAM (eks. 2x32MB) kan der være problemer med kompatibilitet til
nye større moduler, men ellers har vi ikke oplevet noget.
Det står forresten på deres bundkort hvilke kombinationer af RAM de kan
tage.

Christian
Fjern /\SNYDT/\ fra min mail adresse
Holder den sig inde for reglementet? ;)