Blue Tooth mus+tast virker ikke
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-03-04 19:54

Hej Alle

Jeg er ved at installere mit nye Logitech Cordless Desktop MX for
Bluetooth.
Men det er jo ret svært når man ikke kan anvende hverken tastatur eller
mus. Burde det ikke virke uden installation af drivere !!. Ellers vil
det jo være umuligt at komme ind i bios ??.
Jeg tilslutter nøjagtigt som manualen foreskriver, booter XP, trykker på
tastaturets/musens connect knapper, derefter på Bluetooth hubbens
connect knap.
Jeg kommer bare aldrig i kontakt med mus/tastatur.
Jeg havde det til at virke, om end ustabilt for 3 uger siden.
Og ja, alle batterier er fuldt opladet.

Hvad F..... stiller man op ??? er Logitech/Bluetooth virkelig bare noget
billigt plastic skrammel eller hvad.
Jeg har uploadet et screenshot i dk.binaer under "Bluetooth" af mine USB
indstillinger fra enhedshåndtering.
Win XP Pro Sp1a dk.

Med venlig hilsen Mikkel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-03-04 20:26

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg kommer bare aldrig i kontakt med mus/tastatur.
> Jeg havde det til at virke, om end ustabilt for 3 uger siden.

Et wild guess er at du skal aktivere USB keyboard support i BIOS først.
Selvom det er Bluetooth er din bluetooth dongle vel tilsluttet USB.

Som jeg skrev et wild guess.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-03-04 20:40

Bjarke Andersen wrote:
> "Jens Mikkel Lausten" <mlausten@worldonline.dk> crashed Echelon
> writing news:JEL0c.102362$jf4.6152160@news000.worldonline.dk:

Hej Bjarke

> Et wild guess er at du skal aktivere USB keyboard support i BIOS
Den mulighed findes ikke, jeg har installeret USB, se evt i dk.binaer
under emnet "Bluetooth"

Selvom det er Bluetooth er din bluetooth dongle vel tilsluttet
> USB.
Ja da, der er et smukt blåt lys fra connect knappen. Jeg så hellere at
den virkede

Mikkel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 22:22

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Men det er jo ret svært når man ikke kan anvende hverken
> tastatur eller mus. Burde det ikke virke uden installation af
> drivere !!.

Nu er det ikke helt det samme Bluetooth-sæt jeg har, men mit
sæt kører almindelig USB (eller PS/2, hvis det er koblet til
den port), indtil man installerer driverne. Først når driverne
er installeret, kobler det over på Bluetooth. Derfor virker
tastaturet også i BIOS og det virkede også i WinXP, som i mit
tilfælde er Pro SP1 US, inden jeg overhovedet installerede
driveren fra Logitech.

> Jeg har uploadet et screenshot i dk.binaer under "Bluetooth"
> af mine USB indstillinger fra enhedshåndtering.

Det er ikke for at spille kostbar eller noget som helst, men
jeg gider bare ikke at sidde og rode dk.binaer igennem for at
finde et enkelt indlæg blandt hundredevis af survivor-afsnit
og alt muligt andet lal. Har du et message-ID?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-03-04 22:30

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> finde et enkelt indlæg blandt hundredevis af survivor-afsnit
> og alt muligt andet lal. Har du et message-ID?

Øhhh....det er vist hurtigere jeg sender direkte til dig.
Har i mellem tiden prøvet lidt igen, det viser sig at jeg faktisk godt
kan bruge tastaturet til at komme ind i bios med, det er først når win
xp booter at det holder op med at virke. Da jeg havde det til at virke
under XP, lagde jeg mærke til, at det lige tog et par sek. før end det
virkede inde i winblows.

Hilsen Mikkel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 22:58

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Har i mellem tiden prøvet lidt igen, det viser sig at jeg
> faktisk godt kan bruge tastaturet til at komme ind i bios med,
> det er først når win xp booter at det holder op med at virke.

Kommer der forresten ikke et skilt op når du trykker på connect-
knappen hvor du skal indtaste en kode? Jeg kom lige i tanke om,
at jeg netop kæmpede med dette, da jeg troede, at jeg bare
skulle trykke på Enter, men jeg skulle faktisk skrive koden på
tastaturet og derefter klikke på OK. Det fremgik ikke ret tydeligt
af skiltet, eller også var jeg bare for ivrig efter at få skidtet
til at køre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 01-03-04 23:25

Thomas G. Madsen wrote:

> Kommer der forresten ikke et skilt op når du trykker på connect-
> knappen hvor du skal indtaste en kode?

Både ja og nej. Jeg blev bedt om at indtaste 4 tal som installation selv
viste, een egentlig kode, nej.

> [...]
> tastaturet og derefter klikke på OK. Det fremgik ikke ret tydeligt
> af skiltet, eller også var jeg bare for ivrig efter at få skidtet

Bag på tastaturet er der en bluetooth address kode; xx:xx:xx:xx:xx.
Var det den du skulle bruge ?

Men så langt som bare at bruge tastaturet i windows er jeg ikke kommet
endnu !!

Mikkel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-04 23:45

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Både ja og nej. Jeg blev bedt om at indtaste 4 tal som
> installation selv viste, een egentlig kode, nej.

Det var det vel egentlig også her. 4 eller måske 5 tal.

> Bag på tastaturet er der en bluetooth address kode;
> xx:xx:xx:xx:xx. Var det den du skulle bruge ?

Nej det var ikke den. Det var bare en 4-cifret kode, som du
selv skriver her ovenfor.

> Men så langt som bare at bruge tastaturet i windows er jeg
> ikke kommet endnu !!

Som jeg husker det, så gik selve installationen af BT-driveren
først i gang når den 4-cifrede kode var indtastet, men siden
du ikke engang kan komme til at bruge tastaturet, så er det
nok ikke det. Jeg ville gå tilbage til forhandleren med det
skrammel og få mine penge retur eller et nyt tastatur, for
der må være noget galt med det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 02-03-04 00:07

Thomas G. Madsen wrote:

> Som jeg husker det, så gik selve installationen af BT-driveren
> først i gang når den 4-cifrede kode var indtastet,

Netop derfor burde det være muligt at bruge tastatur og mus uden at
installere alt muligt.
Som sagt så virker tastaturet før windows er færdig med at boote, men
ikke efter.

Godt jeg har beholdt det gamle hakkebrædt, min far har desværre fået den
gamle trådløse mus, så nu er det med hale.

> [...]
> nok ikke det. Jeg ville gå tilbage til forhandleren med det
> skrammel og få mine penge retur eller et nyt tastatur, for

Det bliver en lang og kold tur (Viborg). Bange for at jeg er
kølet alt for meget ned til rigtigt at skælde og smælde alle
frustrationerne ud

Og nu da jeg alligevel har din opmærksomhed.
InDesign og musehjul ?? Hvordan fungerer dit sammen. Min
gamle logitech mus tabte op/ned scroll i InDesign efter ca. 10
min.s brug, hvorimod højre/venstre (alt scroll op/ned) fungerede
upåklageligt. Problemet er/var desværre det samme med den nye MX mus.
På Adobe's InDesign forum er der flere der mener at det er et kendt
problem med Logitech ??

Hilsen Mikkel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-03-04 00:28

Jens Mikkel Lausten skrev:

> Netop derfor burde det være muligt at bruge tastatur og mus
> uden at installere alt muligt.

Og det var det altså også her. Jeg har endda en mail liggende
fra Logitech hvor der står, at diNovo-sættet burde køre med
de indbyggede USB-drivere fra MS, indtil BT-driveren bliver
installeret, men om det gælder for alle deres BT-sæt, ved jeg
ikke.

> Som sagt så virker tastaturet før windows er færdig med at
> boote, men ikke efter.

Sært.

> Det bliver en lang og kold tur (Viborg). Bange for at jeg er
> kølet alt for meget ned til rigtigt at skælde og smælde alle
> frustrationerne ud

Det er en ulempe. Kan du ikke ringe til dem og på den måde få
afløb for dine aggressioner inden du tager turen til Viborg? :)

> [...]
> med den nye MX mus. På Adobe's InDesign forum er der flere der
> mener at det er et kendt problem med Logitech ??

Jeg har både version 2.02 og CS installeret pt. og det virker
ikke på samme måde i de to versioner. I version 2.02 kan jeg
kun scrolle op og ned.
I CS kan jeg scrolle op og ned, hvis jeg kun scroller på hjulet.
Hvis jeg holder Ctrl-tasten nede og ruller på hjulet, kan jeg
zoome ind og ud og holder jeg Alt-tasten nede, kan jeg scrolle
på tværs. Det er rart når det virker, men her sker det samme
som hos dig. På et eller andet tidspunkt virker det pludselig
ikke mere, og man bliver nødt til at genstarte InDesign for
at få det til at virke igen.
Min mus er en MX900 med den nyeste Setpoint-driver (1.05) fra
d. 23/02-04.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 02-03-04 00:45

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> de indbyggede USB-drivere fra MS, indtil BT-driveren bliver
> installeret, men om det gælder for alle deres BT-sæt, ved jeg

Jeg sad lige og tænkte, lige inden jeg ville hente øksen nede i
kælderen, om der mon var noget der forstyrrede radiosignalet. Og
selvfølgelig.......mit fine no-name tyrkiske vestel tv står jo kun ca.
10 cm. bluetooth hubben. Hen og slukke på vægafbryderen. Vupti, så
fungerer musen og tastatur i winblows, uden logishit setpoint drivere.
Ak ja, de kunne da i det mindste advare om støjkilder i
installationsvejledningen.
Så blev man så meget klogere. Tyrkisk TV og svejsisk mus: dårlig
blanding.

> [...]
> som hos dig. På et eller andet tidspunkt virker det pludselig
> ikke mere, og man bliver nødt til at genstarte InDesign for

ØV ØV ØV.
> Min mus er en MX900 med den nyeste Setpoint-driver (1.05) fra
> d. 23/02-04.
Samme her. Hvis ellers jeg tør installere den.

God nat og tak for hjælpen/interessen
Mikkel Lausten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-03-04 01:00

Jens Mikkel Lausten skrev:

> [...]
> slukke på vægafbryderen. Vupti, så fungerer musen og tastatur
> i winblows, uden logishit setpoint drivere.

He-he. Det minder mig om dengang jeg var klar til at købe ny
skærm og computer fordi skærmbilledet stod og flimrede nede i
venstre hjørne. Jeg havde det hele skilt ad, men intet hjalp.
Efter et par dage med betydelig mindre hår på hovedet, kom
jeg i tanke om, at jeg forresten havde stillet en blæser ovre
i vindueskarmen (det var midt i en hedebølge). Da den blev
slukket, var skærmbilledet igen perfekt. Jeg afreagerede på
blæseren, så den er død nu, men det viser noget om hvor lidt
der nogle gange skal til for at vælte hele læsset. :)

> ØV ØV ØV.

Ja, det er noget skrammel, men jeg ved ikke rigtig hvem jeg
skal skælde ud på. Logitech giver Adobe skylden og omvendt.

> God nat og tak for hjælpen/interessen

Go'nat og så lidt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-03-04 02:13

Thomas G. Madsen skrev:

> Min mus er en MX900 med den nyeste Setpoint-driver (1.05) fra
> d. 23/02-04.

Bare til orientering så kører 1.05 elendigt hos mig, så jeg er
gået tilbage til 1.04.

--
Hilsen
Madsen