Logitech Cordless Mouse - hjælp
Fra : J & P

Dato : 29-02-04 18:25

Hej i gruppen!

Jeg har problemer med ovenstående. Den har et scroll-hjul, som for et stykke
tid siden holdt op med at fungere. Knap-funktinen virker fint, men
rullefunktionen duer ikke længere. Jeg troede det var noget med den
manglende software (kørte kun med XP-driveren), så jeg downloadede software
fra logitech.com, hvilket gav mig en hel masse indstillingsmuligheder for
min mus. Det hjalp bare ikke...

Går sådan et scroll-hjul bare i stykker eller kan det være snavs?
Nogen der har et godt råd?

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter T.

Dato : 01-03-04 00:09

J & P wrote:

> Går sådan et scroll-hjul bare i stykker eller kan det være snavs?
> Nogen der har et godt råd?

Jeg har hverken oplevet det eller hørt om det. Har du prøvet at skille den
ad? Det er ikke den store operation med de 2 skruer, som er i bunden, og
som muligvis er dækket med et mærkat.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : J & P

Dato : 01-03-04 09:39

> Jeg har hverken oplevet det eller hørt om det. Har du prøvet at skille
den
> ad? Det er ikke den store operation med de 2 skruer, som er i bunden, og
> som muligvis er dækket med et mærkat.

Det undrer mig også. Jeg prøver at finde skruerne og operere lidt og vender
tilbage.

--
Hilsen Jakob

Fra : J & P

Dato : 01-03-04 10:12

> Det undrer mig også. Jeg prøver at finde skruerne og operere lidt og
vender
> tilbage.

Hmm... Nu har jeg haft den skilt ad og renset for støv mv. Men det hjalp
desværre ikke.
Kan den virkelig være gået i stykker? Hjulfunktonen virker vist med
fotocelle så vidt jeg kunne se, så slid kan det vel ikke være?
Og hvorfor softwaren evt. skulle forhindre hjulet i at virke kan jeg heller
ikke se. Indstillingerne virker ihvertfald normale.

Nu er en ny mus jo ikke det dyreste, men alligevel vil man jo gerne vide
hvad der foregår, ik'?

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter T.

Dato : 01-03-04 11:40

J & P wrote:

> [...]
> Og hvorfor softwaren evt. skulle forhindre hjulet i at virke kan jeg
> heller ikke se. Indstillingerne virker ihvertfald normale.

Hjulet skulle også fungere uden driverne fra Logitech, altså blot med
standarddriverne fra windows. Og jeg tror næppe det er slid, da du jo selv
skriver, at det er en fotocelle. :) Måske er det en knækket leder i kablet
eller en løs lodning i musen?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]