Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pengeoverførsel til Tyskland
Fra : No1

Dato : 14-03-04 19:08

Jeg skal overføre nogle penge til en lille virksomhed i Tyskland (de
tager ikke kreditkort). Ca. 500 kr. Kan man gøre det via netbank? Fx
Nordea, Danske Bank, Skandiabanken? Hvad er ellers den
nemmeste/billigste måde?

Fra : H. Johansen

Dato : 14-03-04 19:57

Kontakt virksomheden og få Swift og IBAN nummer.
Så kan du selv overføre pengene via homebank.

her selv prøvet flere gange med succes.

VH H

Fra : Ivar Hesselager

Dato : 14-03-04 20:09

- men Skandiabanken afviser at gøre det når det drejer sig om mindre end
1000 kr. og Nordea har ikke det tilbud til privatkunder på deresNetbank.
Ivar

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:35

"Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> skrev i en meddelelse
> - men Skandiabanken afviser at gøre det når det drejer sig om mindre end
> 1000 kr. og Nordea har ikke det tilbud til privatkunder på deresNetbank.
> [...]

nogen ide om hvad bankerne tager for sådan en overførsel
vekselgebyr + hvad evt

clausv

Fra : Biker Mike

Dato : 27-04-04 21:05

BG bank tager 20 kr hvis du lader afsender og modtager dele omkostningerne.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-04 11:41

"Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> wrote in message
> BG bank tager 20 kr hvis du lader afsender og modtager dele
omkostningerne.

Mange butikker vil have det fulde beløb og ikke dele nogen omkostninger.
Så husk og tjek hvad butikken forventer inden man beslutter sig.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-03-04 22:49

On Sun, 14 Mar 2004 20:08:40 +0100, "Ivar Hesselager"
<ivar.hesselager@medie.dk> wrote:

> - men Skandiabanken afviser at gøre det når det drejer sig om mindre end
>1000 kr. og Nordea har ikke det tilbud til privatkunder på deresNetbank.
>Ivar

Vil du ikke godt svare under det du svarer på i stedet for
over?

Du kan kontakte din afdeling og få lavet en overførsel der.
Jeg vil tro at det koster et sted mellem 80 og 100 kr.

Mvh
Knud

--
Læs punktet "Hvorfor svare nedenunder?"

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 22:56

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan kontakte din afdeling og få lavet en overførsel der.
> Jeg vil tro at det koster et sted mellem 80 og 100 kr.

har netop læst lidt tilbage i gruppen og set at min bank sydbank tager 15 kr
så det er jo super

claus v

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-03-04 09:59

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote in message
> [...]
> tager ikke kreditkort). Ca. 500 kr. Kan man gøre det via netbank? Fx
> Nordea, Danske Bank, Skandiabanken? Hvad er ellers den

Jeg har et par gange overført penge til køb af carhifi i tyskland - du skal
være obs på at vinke af du skal betale alle bankomkostninger i udlandet.
Ellers kan det være den tyske bank snupper 50,- i administration.
Så kan du betale yderligere 100kr til din egen bank for at overføre
restbeløbet (been there done that ;))