overvåge pc
Fra : tommy olesen

Dato : 14-03-04 18:42

hej, kan man få et program som overvåger alle ting der kom ud og ind på ens
pc ( jeg tænker ikke på et decideret firewall-program )

mvh, tommy olesen

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-03-04 18:45

tommy olesen <tho@stofanet.dk> wrote:

> hej, kan man få et program som overvåger alle ting der kom ud og
> ind på ens pc ( jeg tænker ikke på et decideret firewall-program )

Hvad vil du "overvåge"?

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 14-03-04 18:47

Den Sun, 14 Mar 2004 18:42:15 +0100 skrev tommy olesen:
>hej, kan man få et program som overvåger alle ting der kom ud og ind på ens
>pc ( jeg tænker ikke på et decideret firewall-program )

tcpdump

Mvh
Kent

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-03-04 20:19

Kent Friis wrote:

> tcpdump

eller ethereal.

Og hvis ingen af dem er installeret så bruger man
iptables -I INPUT -j LOG
iptables -I OUTPUT -j LOG
som sidste udvej. (Har brugt det en gang på en
maskine som af ukendte årsager ikke ville gå på
nettet.)

/* Would you like fries with that? */

Fra : tommy olesen

Dato : 14-03-04 22:18

er det programmer som ligger i windows ?

mvhtommy olesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-03-04 22:21

In article <4054cc23$0$28860$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, tommy olesen wrote:
> er det programmer som ligger i windows ?

Nej. De fleste af dem kan man finde til Windows.
Men generelt anbefales det at man bruger UNIX når det er noget med
netværk.

Fra : tommy olesen

Dato : 14-03-04 22:35

hvad så hvis det er en stand-alone windows xp pro pc med internet adgang ?

mvh, tommy olesen

meddelelse news:slrnc59j6u.354.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-03-04 23:17

tommy olesen wrote:

> hvad så hvis det er en stand-alone windows xp pro pc med internet adgang ?

Jeg har hørt at ethereal fås til Windows. Og ellers
kan man jo smide en hub foran maskinen og så køre
overvågningsprogrammet på en anden computer. Det er
nogle gange mere pålideligt.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-03-04 22:37

tommy olesen skrev:

> hvad så hvis det er en stand-alone windows xp pro pc med internet
> adgang ?

Hvis det er TCP/IP-traffik, kunne du måske bruge MS-Port Reporter:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=69ba779b-bae9-4243-b9d6-63e62b4bcd2e&DisplayLang=en

Hvis det skal være mere GUI-agtigt kan du måske bruge denne:

http://www.hhdsoftware.com/netmon.html