.emacs ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 14-03-04 16:54

Hej

Jeg vil gerne se hvad AuCTeX er for noget, men det kræver at jeg skal
sætte en linie i min .emacs

Denne kan jeg så bare ikke finde med "locate .emacs", og får
/home/madsj/.emacs.d/*.* som matches :-/

Nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej ?

mvh.
Mads

Fra : FePe

Dato : 14-03-04 16:58

Mads Jensen wrote:

> [...]
> sætte en linie i min .emacs
>
> Denne kan jeg så bare ikke finde med "locate .emacs", og får
> /home/madsj/.emacs.d/*.* som matches :-/

..emacs plejer at være i hjemmebiblioteket eller evt. i /etc et sted. Prøv
bare at oprette filen og skrive linjen, og se om det hjælper.

Mvh. FePe.
--
Lægerne anbefaler: at man ser mindst 14 timers Simpsons hver dag.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-03-04 19:11

Mads Jensen wrote:
> [...]
> sætte en linie i min .emacs
>
> Denne kan jeg så bare ikke finde med "locate .emacs", og får
> /home/madsj/.emacs.d/*.* som matches :-/

Har du virkelig en fil, der hedder "*.*" ??

> Nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej ?

Det er ikke sikkert at din .emacs eksisterer, hvis du ikke har haft brug
for den før.

Når Emacs starter læser den en fil i dit hjemmekatalog.
Først .emacs.elc - hvis den er der.
Dernæst .emacs.el
og tilsidst .emacs

Lav selv en .emacs.el
Du kan evt. byte-compilere den til .emacs.elc

Peter

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-03-04 21:05

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> writes:

> [...]
> og tilsidst .emacs
>
> Lav selv en .emacs.el
> Du kan evt. byte-compilere den til .emacs.elc

Egentlig vil jeg anbefale at man sætter den slags i det
system-specifikke site-lisp directory. Hvis man har samme
hjemmekatalog på flere maskiner risikerer man ellers de facto at
smadre sin emacs opsætning på de maskiner der ikke har auctex
installeret. Det opdager man selvfølgelig altid på det mindst
belejlige tidspunkt...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N