INN genopstart
Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-03-04 15:23

Jeg har haft kluderet i min inn, så nu har jeg efter diverse problemmer taget
en backup af bl.a. min /var/spool/news & /etc slettet /etc & /var m.m.

Jeg har så installeret MDK9.2 fra bunden, og er nu igang med at copiere min
/var/spool/news/articles tilbage. /etc/news er taget fra en passende backup,
så den skulle gerne være iorden.

Inden jeg starter inn så skal jeg vel køre en øhe frit fra huskeren

make history og make history -O

Jeg har på opfordring set på
| -c innd rejects articles that are too old.
|Og 'artcutoff' i inn.conf.

Og det ser ud til at den acceptere 10 dage gamle indlæg, og det er "kun" 8 dage
serveren har været nede, så det skulle ikke give problemmer, og afviser den
nogle indlæg, så lever jeg med det.

Andet jeg skal være opmærksom på, inden jeg trykker på den grønne knap?

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-03-04 17:01

Ivar Madsen skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> /var/spool/news/articles tilbage. /etc/news er taget fra en passende backup,

Den vil ikke starte, men hvorfor?

,----[ ]
| [root@dhcppc0 ivar]# /etc/rc.d/init.d/innd start
| Starter INND-system: [ O.k. ]
| [root@dhcppc0 ivar]# /etc/rc.d/init.d/innd status
| innd er død, men undersystemet er låst
| [root@dhcppc0 ivar]#
`----

Ivar Madsen
Der kører MDK10.0 RC1
Men troede at det var den færdige 10.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-03-04 20:49

Ivar Madsen skrev i -dk.edb.system.unix:

Jeg har nu (igen en gang) slettet inn, nu også logfilerne, så jeg kan se hvad den
skriver, uden at blive forviret af tiderliger lognoteringer

Den forsætter med

> ,----[ ]
> `----

og
,----[ /var/log/news/errlog ]
| unix dgram connect: Permission denied at /usr/bin/controlchan line 453
| no connection to syslog available at /usr/bin/controlchan line 453
`----

og /usr/bin/controlchan

,----[ controlchan [-M--] 0 L:[439+14 453/480] *(12110/12400b)= 32 0x20 ]
| }
| if ($fail) {
| logmsg ('notice', 'Cannot open article %s using method %s: %s',
| $token, $SM, $!);
| }
| return(*ART);
| }
|

| # write to syslog or errlog
| sub logmsg {
| my $lvl = shift;
| my $fmt = shift;
|
| if ($use_syslog) { ########## dette skulle være linie 453, #########
> [...]
`----

Det ligger uden for min forstand på Linux's spendigfindigheder at hitte ud af hvad
der er galt

Ivar Madsen