Hjælp til McAfee Firewall
Fra : peet_dk

Dato : 14-03-04 12:40

Jeg køre eMule, og det køre skam også fint :)

Problemet er når jeg lukker eMule ned, prøver div. eMule klienter jo stadig
at "kontakte" mig - dog uden eMule er åbent.

Det gør at McAfee Firewall'en lukker forbindelsen HELT ned, dvs. intet
internet. Og jeg bliver nød til at genstarte for at få det til at virke.
Hvordan kan jeg gøre så McAfee ikke tager det som et angreb når min computer
bliver kontaktet via XXXX port en masse gange?

--
-
peet_dk was here

Fra : Alex Holst

Dato : 14-03-04 15:07

peet_dk <no@spam.com> wrote:
> [...]
> Hvordan kan jeg gøre så McAfee ikke tager det som et angreb når min computer
> bliver kontaktet via XXXX port en masse gange?

Haha. Jeg tror jeg linker til dit indlaeg i OSS'ens evaluringer af
personlige firewalls.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-03-04 15:38

Alex Holst wrote:

> Haha. Jeg tror jeg linker til dit indlaeg i OSS'ens evaluringer af
> personlige firewalls.

Du glemte at skrive et link til det afsnit i OSS.
Jeg går ud fra, at det er det her du mener:
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

/* Would you like fries with that? */

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-03-04 15:47

Kasper Dupont wrote in <news:40546E44.C69C873@daimi.au.dk>:

> Du glemte at skrive et link til det afsnit i OSS.
> Jeg går ud fra, at det er det her du mener:
> http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

Arh, mon ikke det er
http://a.area51.dk/sikkerhed/personlig-fw-eval
Alex mener?

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-03-04 16:51

"Niels Callesøe" wrote:

> Arh, mon ikke det er
> http://a.area51.dk/sikkerhed/personlig-fw-eval
> Alex mener?

Jo, det er det nok. Hvordan kunne jeg overse det?

/* Would you like fries with that? */

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-03-04 17:07

Kasper Dupont wrote in <news:40547F81.9A803A2@daimi.au.dk>:

> Jo, det er det nok. Hvordan kunne jeg overse det?

[x] D: ved ikke

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-03-04 14:20

Alex Holst skrev:

> Haha. Jeg tror jeg linker til dit indlaeg i OSS'ens evaluringer af
> personlige firewalls.

Der var en som klagede over at evalueringerne var lidt gamle, her er et
frisk eksempel med Black Ice:

http://isc.sans.org/diary.html?date=2004-03-20

Fra : Alex Holst

Dato : 20-03-04 16:03

Peder Vendelbo Mikkelsen <pedervm@myrealbox.com> wrote:

> Der var en som klagede over at evalueringerne var lidt gamle, her er et
> frisk eksempel med Black Ice:
>
> http://isc.sans.org/diary.html?date=2004-03-20

Tak, vi fik et par gode grin over den i gaar, men jeg tog mig aldrig
sammen til at poste i gruppen omkring det. Den kommer paa listen.