[slackware] environment variables ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 14-03-04 11:45

Hej

Jeg vil gerne have installeret et program (xdrawchem), og har lige
installeret openbabel, som programmet åbenbart skal bruge. Jeg har
installeret det i /usr/local/openbabel-1.100.2/ og når jeg så prøver at
køre "./configure" med xdrawchem får jeg denne besked:

Perhaps you should add the directory containing `openbabel.pc' to the
PKG_CONFIG_PATH environment variable

Så mit spørgsmål: hvordan er det lige jeg gør dette ? "set variable="
virker ikke rigtig (ingen fejlmeddelelse, men ingen variable :-/)

Tusind tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
Mads

Fra : FePe

Dato : 14-03-04 11:57

Mads Jensen wrote:

> [...]
>
> Så mit spørgsmål: hvordan er det lige jeg gør dette ? "set variable="
> virker ikke rigtig (ingen fejlmeddelelse, men ingen variable :-/)

$ export PKG_CONFIG_PATH=<DIR>:$PKG_CONFIG_PATH
$ ./configure ...

hvor <DIR> er biblioteket, hvor filen openbabel.pc befinder sig. Måske
virker det ikke, men jeg har ikke selv prøvet openbabel.

Mvh. FePe.
--
Lægerne anbefaler: at man ser mindst 14 timers Simpsons hver dag.

Fra : Mads Jensen

Dato : 14-03-04 12:42

On Sun, 14 Mar 2004 11:57:09 +0100, FePe wrote:

> export PKG_CONFIG_PATH=<DIR>:$PKG_CONFIG_PATH
Mange tak

Nu virker xdrawchem for mig

mvh.
Mads