[Debian] Apt
Fra : Kim Nielsen

Dato : 14-03-04 11:14

Hej

Jeg har hentet ISO filer ned med Debian, men jeg ønsker ikke at brænde
dem ud på CD. Er det muligt at få Apt til at bruge disse ISO'er
direkte? Jeg har læst Apt manualen. Ifølge den er det muligt at få Apt
til at bruge lokale .deb filer, men jeg ønsker ikke at pakke ISO'erne
ud. Er der virkelig ikke en smartere metode? Nogen der muligvis
inkluderer noget loopback mounting etc?

Hilsen
Kim Nielsen

Fra : Christian Iversen

Dato : 14-03-04 11:18

Kim Nielsen wrote:

> [...]
> til at bruge lokale .deb filer, men jeg ønsker ikke at pakke ISO'erne
> ud. Er der virkelig ikke en smartere metode? Nogen der muligvis

mount -o loop,ro IsoFil.iso /mnt/debian-cd-1

så kan du bruge noget i retning af (ikke testet)

file:///mnt/debian-cd-1/ stable main contrib non-free

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-03-04 13:28

On Sun, 14 Mar 2004 11:18:22 +0100, Christian Iversen wrote:

> mount -o loop,ro IsoFil.iso /mnt/debian-cd-1
>
> så kan du bruge noget i retning af (ikke testet)
>
> file:///mnt/debian-cd-1/ stable main contrib non-free

Nu har jeg ikke selv prøvet det for nyligt, men du skal vistnok lede lidt
efter cd-rom optionen i apt-get og sources.list man siden, det kan vistnok
gøres via apt-cdrom eller noget.

Men rigtigt at hvis du bare loop-back mounter iso filen, så kan du få
apt til at bruge den istedetfor at lede på en "rigtig" cd.

Men hvorfor har du hentet iso-filerne istedet for blot at lade apt hente
dem på nettet? Dermed er du ikke nødt til at hente alle filer, men kun
dem som rent faktisk skal bruges på netop dit system.

Mvh
Thomas