Hund + Tis = skjold på vores gulvtæppe
Fra : Hr. Hansen

Dato : 14-03-04 08:07

Hjælp...

Jeg passer alle tiders lille hundehvalp, har gået landet tyndt for at
prøve og undgå det der så alligevel skete, ved nogen hvad man gør for at
hundetis ikke skal sætte skjolder ?

Hjælp hurtigst muligt da det drejer sig om nyt gulvtæppe i stuen, men
værst af alt hus freden i en måneds tid vil jeg tro

Fra : Hans B

Dato : 14-03-04 09:12

Hej Hr Hansen

Jeg ville prøve med Vanish på spray (Netto eller Fakta har netop haft det på
tilbud).

Lugten kan evt. fjernes med eddike.

Holm (farmaceuten fra TV i tresserne) skriver i et lommeleksikon:

"Urinpletter på undertøjet.
Det er mest hos ældre mænd, dette er aktuelt. Stedet gennemfutes enten med
en 10% opløsning af citronsyre i vand (10 gr citronsyre i 100 gr vand) eller
10% mælkesyre i vand. Citronsyren virker bedst, men der er større risiko for
farver. Mælkesyren virker knap så hurtigt, men den virker. Når disse
opløsninger kommes på urinpletter, omdannes de til citronsurt eller
mælkesurt urinstof, der er opløseligt, det vil sige afvaskeligt med
sæbevand."

mvh

Hans

"Hr. Hansen" <tele1adslSLETDETTE@OGOGSÅDETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:ZwT4c.2367$8Y5.1202@news.get2net.dk...

Fra : Ragna

Dato : 14-03-04 09:18

Vi har altid med held brugt at dække den friske tisseplet helt til med
kartoffelmel (efter at have suget så meget som muligt op med køkkenrulle).
Lad kartoffelmelet ligge overdækket med en avis eller lignende, indtil det
er knastørt.
Derefter kan det suges op med en støvsuger, og der kommer ingen skjold.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 09:54

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er knastørt.
> Derefter kan det suges op med en støvsuger, og der kommer ingen skjold.

Hvis ingen af de andre råd virker, kan man altid leje en tæpperenser, men
det med kartoffelmelet plejer da at virke. Det andet råd har jeg ikke
afprøvet.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-03-04 10:00

Hr. Hansen wrote:

> Hjælp hurtigst muligt da det drejer sig om nyt gulvtæppe i stuen, men
> værst af alt hus freden i en måneds tid vil jeg tro

Det behøver ikke at tage 1 mnd for en hvalp at blive renlig,
Tyson var renlig efter 4 dage, jeg mener at et par uger er det mest almendelige.
Hvis i bor i hus hvor haven er hegnet ind, så prøv at lade hvalpen have mulighed
for at gå ud når det passer den, det havde Tyson, og det er sikker grunden til at det gik så stærkt.

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 14-03-04 10:34

> [...]
mulighed
> for at gå ud når det passer den, det havde Tyson, og det er sikker grunden

Hej Jens.
Efter hvad jeg forstod, er det kun en hvalp de passer, ikke deres egen.
Det var husfreden, der ville tage en mdr, at rette op på, pga tis-pletten.

Ang, tis-pletten, så plejer vi at bruge vand med lidt opvaskemiddel i, og
der plejer ikke, at være noget, at se.
Mvh Susanne.

Fra : Pwh

Dato : 14-03-04 12:46

René Kofoed wrote:

> [...]
> egen.
> Det var husfreden, der ville tage en mdr, at rette op på, pga

Ja, sådan skulle indlægget nok have været læst, men jeg benytter selvfølgelig
enhver chanche for at prale med hvor hurtigt Tyson blev renlig
Jeg løste problemet med gulvtæppe ved simpelthen at fjerne alle gulvtæpper
inden at jeg fik Tyson hjem, det vil jeg også gører når jeg snart skal have en hvalp mere.

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 14-03-04 21:14

">
> [...]
> Jeg løste problemet med gulvtæppe ved simpelthen at fjerne alle gulvtæpper
> inden at jeg fik Tyson hjem, det vil jeg også gører når jeg snart skal

Hejsa.
Helt iorden, Jens.
Men der er desværre stor forskel på de kære hvalpe.
Vores ældste tog det ca. 3-4 uger med, men schæferen, tog det rigtig lang
tid med. -og da havde jeg endda taget en uges ferie+ fridage, så jeg faktisk
var hjemme i næsten 14 dage !!! Underligt !!
Mvh Susanne.

Fra : Lou

Dato : 14-03-04 11:46

"Hr. Hansen" <tele1adslSLETDETTE@OGOGSÅDETTEtele2adsl.dk> wrote in message news:<ZwT4c.2367$8Y5.1202@news.get2net.dk>...
> [...]
>
> Hjælp hurtigst muligt da det drejer sig om nyt gulvtæppe i stuen, men
> værst af alt hus freden i en måneds tid vil jeg tro

klart opvaskemiddel ( uden farve ) i vand opløsning...dup op! ikke
knide!!!
kartoffelmel på tisset og når tørt støvsug op...

Jeg har aldrig fået skjolder på mine tæpper af tis eller afføring, så
jeg tror ikke det er det værste at få op igen...

Lou