ikke renlig hund
Fra : vibeke povlsen

Dato : 13-03-04 23:36

Hej på forum
vi har lige fået en hund på 8 md en blanding mellen schæfer/rottweiler men
hun er ikke renlig vi går lange ture med hende hun laver intet!!! hvem har
et forslag til en løsning.

søren og vibeke

Fra : Leyna

Dato : 14-03-04 01:18

On Sat, 13 Mar 2004 23:36:19 +0100, "vibeke povlsen"
<vibekepovlsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>hun er ikke renlig vi går lange ture med hende hun laver intet!!! hvem har

Tålmodighed. Vi overtog Hansen da han var 11 mdr. gammel og han havde
altså en alng periode, hvor han gjorde både det ene og det andet
indendørs. Det holdt dog helt op, da han var blevet 100% tryg.

Prøv med mange hyppige småture, og gør hun noget så ros hende til
skyerne. Har hun derimod et "uheld" indendørs, så bare gør rent. Ikke
noget med at skælde ud. Bare ignorer det.

Det er jo en stor omvæltning for en hund at skifte hjem, og der kan
altså godt være lidt renlighedsproblemer i starten. Det er dog vigtigt
at man ikke skælder ud (imo), for det kan forstærke problemet, og det
er jo ikke lige det man ønsker. Tålmodighed belønnes. Held og lykke
med hunden.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-03-04 01:28

Hejsa Vibeke

"vibeke povlsen" <vibekepovlsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun er ikke renlig vi går lange ture med hende hun laver intet!!! hvem har

Der er flere muligheder. Hvor kommer hunden fra?
Hvordan er hun ellers?

Jeg vil tro, at hun enten ikke har lært renlighed, eller endnu værre ikke
har haft mulighed for at komme ud og lufte sig.
Derfor har hun vendet sig til at det skal man gøre inde.

Hvis dette er tilfældet så er der noget arbejde der venter forude.

Hunden skal være tryg!

Som noget af det første I skal have på plads så skal tilliden bygges op og
hvis hunden mærker at I bliver mere og mere frustrerede og vrede over at hun
ikke gør sig ren, så tør hun end ikke gøre det ude.
Nu skal I i gang med at holde godt øje med hende mens I er hjemme. Lige så
snart hun giver tegn til at vil lufte sig indendørs griber i hende i kraven
og løber ud i haven eller hvad I nu lige kan komme af sted med. Faktisk helt
samme princip som med en lille hvalp. Her går I så rundt et sted, hvor der
er noget græs eller andet underlag hunden må gøre det på og så er det bare
at være venlig hele vejen igennem og så håbe på at hun gør det ude, så I kan
rose hende helt vildt og give godbidder osv.

Mvh. Brian

Fra : Poul Kaas

Dato : 17-03-04 15:31

vibeke povlsen <vibekepovlsen@mail.dk> skrev:
> [...]

Der er kun en måde man kan få den renlig på.

hvergang den har tisset eller skidt på gulvet, så ud i haven med
den ( eller ned med den) når den så tisser eller skider der skal
den have meget ros i en meget lys tone og klappes meget. (åhh du
er så dygtige)

Hilsen Poul